מעטים מול רבים

רוסיה מפסידה ונערכת לתקוף; עדכון המפות

מחר נציין שישה שבועות לפלישה הרוסית לשטחה של אוקראינה, ונראה כי נכון לעת הזו, המעטים מנצחים את הרבים. האם רוסיה נערכת למתקפת ענק? • עדכון יומי (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock, משרד ההגנה הבריטי)

בעוד 11 שעות יחלפו בדיוק שישה שבועות מהרגע בו החייל הרוסי הראשון חצה את הגבול ופלש לשטחה של אוקראינה. למרות כל ההערכות, אוקראינה לא רק מחזיקה מעמד אלא גם נוחלת הצלחות - ולא רק באיזור קייב וצפון אוקראינה.

למרות הבריחה של הכוחות הרוסיים מאיזור צפון אוקראינה, במערב חוששים כי בעוד כמה ימים החיילים צפויים להגיע שוב, ולתקוף במזרח המדינה.

נשיא אוקראינה זלנסקי תקף היום (רביעי) בנאום בפני הפרלמנט האירי את רוסיה ואת המצור שהטילה על העיר מריופול ואמר כי ״עבור הרוסים הרעב הוא נשק נגדנו.״

איזור קייב והצפון

בצבא רוסיה טענו הערב כי הצליחו להשלים את הנסיגה מאיזור מחוז קייב, זאת מתוך "מחווה של רצון טוב" מול אוקראינה.

יחד עם זאת, תמונות רבות ממשיכות לזרום לאורך כל השבוע האחרון המתעדות את הזוועות שביצעה רוסיה באזרחי אוקראינה ואפילו בבעלי החיים.

גם באיזור צפון מזרח אוקראינה הצליחו הכוחות האוקראינים לכבוש מחדש שטחים באיזור העיר צ'רניהב, עיר לה יש גם חשיבות אסטרטגית.

באדום: השטחים בהם שולטת רוסיה

בתקופה האחרונה מנסה הצבא האוקראיני לבסס את שליטתו באיזור צפון-מזרח אוקראינה, זאת כדי להתמצב בצורה טובה יותר מול הרוסים.

איזור הדרום

הכוחות הרוסיים עדיין מנסים להשיג התקדמות משמעותית באיזור דרום אוקראינה, ללא הצלחה גדולה. על פי הערכות במערב, רוסיה משיגה התקדמות מזערית באיזור.

יחד עם זאת, על פי ההערכות, לצד ההתמקדות הרוסית במלחמה באיזור המזרח, גם ייתכן כי רוסיה תנתב כוחות נוספים לאיזור הדרום, מה שיאפשר לצבא הרוסי להתקדם במסע הכיבושים באיזור.

בתוך כך המצור על העיר מריופול נמשך. העיר היא מרכזית עבור הרוסים, ועדיין העיר מסרבת להכנעף למרות מחסור במזון, תרופות, ובמים.

ואדים בויצ'נקו, המשמש כראש עיריית מריופול טוען כי רוסיה משתמשת במשריפות ניידות לצורך העלמת ראיות של מעשי זוועות רוסיים.

"מספר האזרחים ההרוגים הגבוה היא לדעתי הסיבה שרוסיה מתנגדת לפינוי אזרחים לטורקיה דרך הים" הוסיף ראש העייריה.

איזור המזרח

אחרי שרוסיה הבינה כי היא לא תוכל לפתוח את הרעה מצפון, ואחרי שנחלה הפסדים רבים, על פי ההערכות במהלך התקופה הקרובה החיילים שנוסגו צפויים לחזור למלחמה והפעם לסייע באיזור המזרח.

בתוך כך, הרשויות באוקראינה התחננו היום בפני תושבי איזורים הסמוכים לשטחי הבדלנים להתרחק מהאיזור ולהגיע לאיזורים בטוחים יותר במדינה, זאת מחשש מפני כיבוש רוסי בקרוב.

ברוסיה הצהירו בשבועות האחרונים כי יפעלו ל"שחרור הדונבאס", כלומר, הגדלת השטחים בהם מחזיקים הבדלנים הפרו רוסים בדונייצק ולוהנסק, תוך ניסיון כאמור, ליצור מסדרון יבשתי בין דונייצק לבין חצי האי קרים שכנבשו כבר בשנת 2014.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר