בשיאה של מלחמה • צפו

צרפת בוחרת נשיא: המועמדים, הסיכויים - ותמיכת היהודים

חודשים של מערכת בחירות מתוחה, מתקרבים אל הישורת האחרונה, כאשר בעוד שעות בלבד ייסגרו הקלפיות בסבב הראשון של אחת המדינות החזקות באירופה • מי נגד מי ומה הסיכויים (חדשות עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: אולפן כיכר; עריכה: דודי פלוג • צילומים: האליזה, דוברות, הבית הלבן, 27א)

הסבב הראשון של הבחירות בצרפת יצא הבוקר (ראשון) לדרך. על פי חוק הבחירות בצרפת, אם אף מועמד לא השיג 50 אחוזים מקולות הבוחרים, מתקיים סיבוב שני.

מעולם לא קרה בצרפת מקרה שלא היה צורך בסיבוב שני, ונראה כי בקרוב אנחנו לקראת סיבוב שני שייערך יום לאחר חג הפסח.

אז מהמועמד היהודי קיצוני שמטיל ספק בזכאותו של דרייפוס ועד המועמד השמאלי קיצוני שרמז רמיזות עם נגיעות אנטישמיות - הסיכויים והמועמדים.

מועמדי הימין

• אריק זמור

המועמד היהודי שלא פעם נתפס בעמדות קיצוניות ולא פעם אף אנטי יהודיות, כפי שסיקרנו כאן ב'כיכר'. זמור נתפס בצרפת בעיקר בשל עמדותיו הקשוחות נגד הגירה, ובשל עמדותיו נגד האסלאם במדינה.

למרות שהצליח לעקוף מימין את לה פן ולהשיג תמיכה רחבה, כעת גברה עליו לה פן, ובסקרים מדשדש המועמד היהודי עם 8-10 אחוזי תמיכה בלבד.

• מארין לה-פן

לה-פן בבחירות הקודמות העפילה לסיבוב השני מול מי שניצח אותה, הנשיא מקרון - והייתה ועדיין נחשבת לימין קיצוני בצרפת.

מטרתה של לה פן לעלות לסיבוב השני, דבר שנראה סביר במיוחד. לצד זאת, אם אכן תעלה לסיבוב השני, צפוי קרב צמוד בינה לבין הנשיא המכהן עמנואל מקרון.

לה פן משמשת כנשיאת מפלגתה, האיחוד הלאומי, מפלגה שבגלגוליה השונים הונהגה גם בידי אביה, ז'אן מרי לה פן, שידוע בעמדות אנטישמיות במיוחד.

מועמד המרכז

• עמנואל מקרון

מקרון, מנהיג מפלגת המרכז 'קדימה', לשעבר שר הכלכלה וכיום נשיא צרפת, מנסה לכבוש את כיסא הנשיאות לחמש שנים נוספות.

למרות שבתחילה הסקרים ניבאו למקרון ניצחון 'בהליכה', נראה כי מקרון מתדרדר בסקרים, כשעד לפני שבועיים היה עם 30 אחוזי תמיכה, וכיום עומד על כ-22%.

נגד מקרון עומדת ביקורת כי הוא מסייע לעשירים ולא אכפת לו מספיק מהחלשים. בצרפת ישנם שעדיין זוכרים את מחאת האפודים הצהובים נגד עליית המס על הדלק שהוביל מקרון לפני מספר שנים.

מועמדי השמאל

• אן הידלגו

הידלגו היא נציגת המפלגה הסוציאליסטית בה צמח הנשיא מקרון ומשמשת כיום כראש עיריית פריז. הידלגו תנסה להחזיר את הנשיאות למפלגה אחרי שאיבדה בבחירות האחרונות את הנשיאות למקרון.

נציג מפלגתה שניצח את הבחירות בפעם האחרונה היה הנשיא הולנד, שהיה נחשב לאחד הנשיאים הפחות פופולאריים בהיסטוריה.

רבים מגדירים את הידלגו כמועמדת השנואה ביותר, זאת אחרי שבשל תפקידה כראשת עיריית פריז החליטה לצמצם כניסת רכבים לבירה.

ז'אן לוק מלנשון

מלנשון הוא המועמד המוביל בגוש השמאלי, ובבחירות הקודמות השיג כמט 20 אחוזים מקולות הבוחרים. מלנשון נמצא כעת בסקרים במקום השלישי וייתכן כי יצליח לעקוף את לה פן ולהמשיך לסיבוב שני מול מקרון.

לטענת אנשים מסוימים מלנשון אף אנטישמי, ובעבר רמז כי הפסדו של ג'רמי קורבין בבריטניה לבוריס ג'ונסון קרה בגלל ארגון הגג של יהודי צרפת. כך או כך, ברור כי הוא אנטי ישראלי, ואם ייבחר כנראה זאת תהיה בעיה עבור ישראל.

צפו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר