"פושעים"

בריטניה: 'נילחם במוסדות חרדיים לא חוקיים'

משרד החינוך של הממלכה המאוחדת גילה על כ-170 בתי ספר הפועלים בניגוד לחוק, ומזהיר: מי שיימצא אחראי, ייענש בסנקציות לכל החיים • המפקחים יבצעו ביקורות פתע (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה, ארכיון (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

במסגרת רפורמה חדשה של ממשלת בריטניה, היא תילחם במוסדות חינוך חרדיים לא חוקיים - כך הזהיר השבוע השר נדהים זהאווי.

על פי דיווח באתר היהודי-בריטי Jewish News, משרד החינוך של הממלכה המאוחדת, המוכר בראשי התיבות OFSTED, גילה בתקופה האחרונה על כ-170 בתי ספר הפועלים בניגוד לחוק ברחבי בריטניה. לא ידוע כמה מהם חרדים.

לאחר שדיווחנו רבות על ביקורות פתע במוסדות חרדיים בכדי לבדוק את תכני הלימוד ואת הסטנדרטים החינוכיים, הממשלה הודיעה כי בכוונתה לשלוח את מפקחי המשרד לביקורות שכאלו גם כדי לוודא שהמוסדות רשומים ופועלים כחוק.

מתברר כי קהילות רבות החליטו כי אין בכוחן לעמוד בדרישות הרשויות, והחליטו להפעיל את המוסדות ללא רישיון.

על פי השר זהאווי, "אנו נכניס חקיקה חדשה המחייבת מועצות מקומיות לנהל רישום של ילדים שאינם רשומים בבית הספר. במקביל נעניק סמכויות חזקות יותר ל-OFSTED לפעולה נגד בתי ספר לא חוקיים, ונבטיח שפושעים שמנהלים אותם יעמדו לדין. המשימה שלי היא לוודא שלכל ילד וילד תהיה הזדמנות להגשים את הפוטנציאל שלו".

שר החינוך הזהיר גם על סנקציות לכל החיים שיוחלו על מי שנמצאו אשמים על ידי שופטים בניהול מוסדות בלתי חוקיים שאינם עומדים בסטנדרטים הלאומיים הבסיסיים. בין היתר, סנקציות יאסרו על המעורבים לעסוק בתחום החינוך לאורך כל חייהם.

המפקחת הראשית של המשרד, אמנדה שפילמן, אמרה כי הרפורמות נחוצות בכדי לבלום את העלייה במספרם של בתי ספר כאלה, שלדבריה לא מצליחים לצייד את הילדים בערכים בריטיים ובכישורי חישוב ואוריינות. בכך, לדבריה, הם מותירים את הצעירים "מופרדים" מהחברה הכללית.

כזכור, הקהילות היהודיות בבריטניה ניסו להילחם ב'גזירת החינוך', במסגרתה יחוייבו כל מוסדות החינוך, גם אלו הפרטיים, בתוכנית לימודים הכוללת תכנים שאינם הולמים את ציבור שומרי התורה והמצוות.

כשהוא נושק לגיל 100, צעד אזזקן ראשי הישיבות רבי אליקים שליזנגר לארמון וסטמינסטר, שם נועד יחד עם רבנים נוספים לפגישה היסטורית עם שר החינוך דאז.

בכירי רבני בריטניה בפגישה עם שר החינוך דאז (צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר