7 שבועות לחימה

זלנסקי פוחד ממתקפת ענק ממזרח ומתחנן לנשק מהעולם

בסרטון חדש שפרסם הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי, ביקש מהמערב סיוע בנשק: "אף אחד לא יעצור את רוסיה חוץ מאוקראינה עם נשק כבד" • חשש כבד מפני נפילת העיר מריופול (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock, לשכת הנשיא זלנסקי)

בסרטון חדש שפרסם אחר הצהריים (רביעי) נשיא אוקראינה זלנסקי, ביקש הנשיא סיוע בנשק מהמערב, זאת בצל החשש הכבד מפני מתקפה גדולה במיוחד שתגיע מאיזור מזרח אוקראינה לאחר היערכות מחדש של הכוחות הרוסיים.

זלנסקי פתח ואמר כי "הרוסים ניסו להרוס את הדמוקרטיה שלנו, אבל רוסיה לא הבינה כמה אנחנו מעריכים את הדמוקרטיה שלו".

בהמשך טען כי הכוחות הרוסיים "ניסו להרוס את הדמוקרטיה שלנו, אבל רוסיה לא הבינה כמה אנחנו מעריכים את הדמוקרטיה שלו".

עוד טען זלנסקי כי "לרוסיה לא היה מושג מי עומד מולם. הם לא הבינו כמה אנחנו מעריכים את החופש שלנו, מאשר הרצון שלהם. לרוסיה עדיין יש את השאיפה לכבוש ולהמשיך ולהתקדם למדינות אחרות אם החופש".

"הדבר יכול להיפסק רק באמצעות כח הזרוע. זה חייב להיעשות עכשיו. אנחנו חייבים נשק, מערכות הגנה מפני טילים. דברים שיוכלו לעצור את פשעי המלחמה של רוסיה".

מוקדם יותר היום הגיעו מנהיגי המדינות פולין, ליטא, לטביה ואסטוניה לביקור בבוצ'ה וכדי "להביע סולידריות" עם המצב באוקראינה.

מומחי צבא ברחבי העולם חוששים לגורל אזרחי העיר הנצורה, שכבר תקופה ארוכה מנותקים מאספקה הומניטרית בסיסית של מים, אוכל ותרופות.

בנוסף, ברשתות החברתיות הופץ סרטון של חייל גדוד 'אזוב', אחד הגדודים שמגן על העיר, כשהוא מספר שנגמרה לגדוד כל התחמושת והאוכל.

"כרגע האפשרות היחידה שלנו היא או למות או להיכנע" טען החייל בגדוד אזוב, שיצויין כי הגדוד לא משיוך ישירות לצבא אלא פועל עצמאית ובעבר פורסמו נגדו שורת כתבות לפיהם קיימים בגדוד מוטיביים נאציים, מה שעורר ביקורת על הצבא האוקראיני שלא התנער מדעותיו.

לצד הטענות נגד הגדוד, יצויין כי כיום משרתים בגדוד גם יהודים רבים, למרות הטענות לאנטישמיות נגד הגדוד.

מומחית בריטית לענייני ביטחון הסבירה לרשת BBC כי ייתכן ואחרי כיבוש העיר מריופול יאלצו תושבי העיר להתמודד עם "מצעדי אימה" שיערכו הרוסים.

באשר לגורל החיילים המגנים על עיר החוף טענה המומחית כי "רבים ייהרגו ורבים ייאלצו ללכת מול מצלמות הטלוויזיה הרוסיות כדי לספר מה הם עשו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר