המלחמה באוקראינה נמשכת

"רצח עם רוסי": אזרחים נמלטים נורו למוות

למרות הרגיעה במלחמה באוקראינה לקראת היערכות מחדש של רוסיה, במזרח אוקראינה נהרגו מספר אזרחים שנמלטו מהמלחמה. בהפגזה על העיר לבוב נהרגו ונפצעו רבים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הכפר מקרובה (צילום: באדיבות יבגני זבגורודני)

לצד הדיווחים על היערכות מחדש של הצבא הרוסי לאחר תבוסה באיזור צפון אוקראינה ולקראת תקיפה באיזור מזרח אוקראינה, במהלך הלילה (בין ראשון לשני) תקף הצבא הרוסי ואף הפגיז את הבירה קייב ואת העיר המזרחית לבוב.

בהפגזה על העיר לבוב נהרגו לפחות שבעה בני אדם ורבים נפצעו, זאת לצד נזק רב שנגרם למבנים בעיר המוכרת.

במהלך תדרוך לכתבים הבוקר, אמר ראש עיריית לבוב כי "לרוסים אין שום דבר קדוש, הם מבצעים רצח עם". עוד טען ראש העיר כי "הרוסים רוצים להשמיד אותנו כעם".

"יש לנו רק אפשרות אחת והיא להילחם." עוד אמר כי "צבא אוקראינה מונה 40 מיליון בני אדם", זאת תוך רמיזה על כך שכל 40 מיליון תושבי אוקראינה הם מגנים על מדינתם גם אם אינם חלק מהצבא באופן רשמי ובפועל.

ראש מחוז להונסק דיווח כי ארבעה בני אדם שניסו להימלט לכיוון מערב מחשש לחייהם מהפגזות הרוסית, נורו ונהרגו על ידי הצבא הרוסי בסמוך לעיר קרמיננה.

על פי הדיווחים באוקראינה עולה כי ארבעת האזרחים נסעול כיוון מערב ובדרך נתקלו בחיילים רוסיים. הארבעה יצאו מהרכב לבקשת החיילים, ומייד לאחר מכן ביצעו החיילים "טבח" והרגו את ארבעת האזרחים הנמלטים.

ראש המחוז הזהיר בעקבות המקרה ואמר "אל תנסו לברוח לבד מהאיזור, זה מסוכן מדי". לצד זאת, נציין כי זהו היום השני ברציפות בו אוקראינה ורוסיה לא הצליחו להגיע להסכמות על מסדרונות הומניטריים, מה שמקשה מאוד על יכולת הוצאת אזרחים וחילוצם לאיזורים יותר בטוחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר