התכנה הישראלית שוב בסערה

פגסוס עקבה אחרי ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון

על פי דיווחים בארה"ב, תכנת הרוגלה הישראלית 'פגסוס' הודבקה במשרדו של ראש הממשלה הבריטי ג'ונסון ובמשרד החוץ הבריטי • המקור המסתמן: איחוד האמירויות (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

שוב בעין הסערה: על פי תחקיר שפורסם היום בצהריים (שני) בעיתון הנחשב 'ניו יורקר', דווח כי תכנת הרוגלה הישראלית פגסוס הותקנה במשרדו של ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון ובמשרדים בשמרד החוץ הבריטי.

על פי התחקיר, ב-7 ביולי 2020 הודבקה הרוגלה ברחוב דאונינג 10, המשכן הרשמי של ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון. בניו יורקר אומרים כי "פקיד ממשלתי אישר את הפרטים, מבלי להתייחס לשמה של תכנת הריגול".

חוקר בכיר סיפר לעיתון כי "כשמצאנו את המקרה בדאונינג 10 הלסת שלנו נשמטה". חוקר בכיר אחר אמר כי "אנחנו חושדים כי בהשתלת התכנה נמשכו מסמכים סודיים רבים".

יחד עם זאת, בתחקיר אומרים כי חוקר בכיר שהיה מעורה בניסיון להבין מה מקורו של הריגול הגיעו למסקנה כי לא ברור מהו המכשיר המקורי במשרדו של ג'ונסון שהודבק, מה שמקשה על הבנת מטרת הריגול.

על פי דיווחים בארצות הברית, מקורה של תכנת המעקב הושתלה ככל הנראה מאיזור איחוד האמירויות. "אני הבנתי כמה בריטניה לא העריכה נכונה את האיום מפגסוס".

כזכור, הפרלמנט האירופאי הצביע לפני כחודש, בעד הקמת ועדת חקירה בנוגע לשימוש של ממשלות בתוכנת הפריצה 'פגסוס' של חברת NSO הישראלית, כך על פי הפרסום ב"כלכליסט".

בעד ההחלטה הצביעו 635 חברי פרלמנט כש-36 התנגדו ו-20 נמנעו, הועדה תחקור את השימוש בתוכנה במשך 12 חודשיים וישנה אופציה להארכת הזמן.

ההחלטה מגיעה בעקבות דו"ח מקיף של האיחוד שפורסם לפני כחודשיים וטען כי יש בתוכנה עבירה על החוק הבינלאומי ופגיעה חמורה בפרטיות, "פגסוס יכולה לעשות אפילו יותר ממה שהבעלים של המכשיר יכול לעשות", נטען.

החוקרים קבעו כי "בשל רמת ההתערבות בזכויות הפרט בתוכנה, השימוש בה לא יכול להיחשב מידתי. זה לא רק קורבן הפריצה, אלא גם כל מי שנמצא עימו בקשר, אפילו אנשים שיושבים במסעדה קרובה למטרה יכולים להיות מוקלטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר