3 ימים לבחירות • סקירה

עימות הבחירות בצרפת: לה-פן הפסידה למקרון "תלויה בפוטין"

3 ימים נותרו לבחירות לנשיאות צרפת, וזמן קצר לפני שיוכרע האם מקרון יישאר בארמון האליזה, אמש התקיים עימות בחירות בין מקרון ללה פן הקיצונית • 'כיכר' עם הנקודות החשובות (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
העימות אתמול (צילום מסך)

אחרי שבפעם האחרונה בה התקיים עימות בין מקרון ללה פן לפני כחמש שנים מצאה את עצמה לה פן מתרסקת בסקרים, הפעם בסביבת לה פן נערכו לעימות מול מקרון שנערך אמש. יחד עם זאת, במהלך העימות הסיר הנשיא מקרון את הכפפות ותקף את לה פן בחריפות על קשריה עם פוטין.

שני המועמדים לבחירות שייערכו ביום ראשון הקרוב התכנסו לקראת העימות, זאת כשהנשיא המכהן מקרון מוביל במעט על לה פן. יחד עם זאת, 10 אחוזים מאזרחי צרפת עדיין לא הכריעו למי יצביעו בבחירות לנשיאות צרפת, דבר שיכול לשנות את התמונה.

במהלך עימות הבחירות ניסתה מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן לתקוף את נקודת החולשה של מקרון - המצב הכלכלי בצרפת.

מנגד, הנשיא מקרון ניצל את מעמדו בזירה הבין לאומית, ותקף את קשריה של מארין לה פן עם נשיא רוסיה פוטין ובכירים אחרים ברוסיה, זאת בצל המלחמה באוקראינה.

מקרון נגד לה פן

מתקפות

במהלך העימות תקף מקרון את לה פן, וטען כי מפלגתה עדיין בחובות לחשבון בנק רוסי בבנק צ'כי, דבר שמעיד לטענתו על תלות ברוסיה ובפוטין: "את תלויה בממשלת רוסיה ואת תלויה בנשיא פוטין" תקף מקרון.

עוד תקף מקרון ואמר: "כשאת מדברת עם רוסיה את למעשה מדברת עם הבנקאי שלך, לו את חייבת כסף".

לה פן השיבה לטענותיו של מקרון ואמרה כי אין לה שום קשר לרוסיה והוסיפה ואמרה כי "אני אישה חופשית לחלוטין". בנוסף, לה פן טענה כי לקחה הלוואה לפני מספר שנים מפני שאף בנק רוסי לא הסכים לאשר לה הלוואה לצורך קמפיין הבחירות הקודמות.

בנוסף, תקף מקרון את דבריה בעבר של לה פן, לפיהם תאסור על נשים מוסלמיות לחבוש כיסוי ראש. מנגד, לה פן אישרה את דבריה וטענה כי היא אכן תאסור עטיית חיג'אב: "אלו מדים שנכפו ע"י איסלמיסטים".

מקרון השיב כי לה פן תוביל למלחמת אזרחים.

התנהגות ותנועות במהלך העימות

במהלך העימות הקפיד מקרון על תנועות בפנים שמביאות פליאה על דבריה של לה פן, כאילו מדובר בטענות מופרכות. בנוסף, הקפיד להשתמש בצמד המילים 'מאדם לה פן', 'גברת לה פן', זאת תוך מטרה להגחיך את טענותיה של לה פן.

לה פן נגד מקרון

לה פן, בניגוד למקרון, העדיפה לדבר יותר על הנושא הכלכלי, נושא רגיש עבור הנשיא מקרון. במהלך העימות הציבה את עצמה לה פן כמיגנת העם בנושא הכלכלי.

יחד עם זאת, מקרון תקף את לה פן בחזרה, ומספר פעמים הראה ללה פן כי היא טועה ואף לא מתמצאת במספר נושאים כלכליים.

"תקופת הנשיא מקרון השאירת את צרפת מפולגת ופצועה" טענה לה פן. "המשימה שלי כנשיאת צרפת תהיה לתפור מחדש את הקרעים בצרפת".

בהמשך מקרון השיב ללה פן ותקף אותה על כך שתמכה בפירוק טורבינות רוח ידידותיות לסביבה והאשים אותה כ'מטילת ספק במשבר האקלים'. לה פן השיבה למקרון ואמרה כי הוא "צבוע אקלים".

תוצאות העימות:

לאחר העימות התקיים סקר בצרפת, לפיו 59 אחוזים ראו בנשיא המכהן מקרון משכנע יותר, זאת לעומת 39 אחוזים ללה פן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר