'השלב השני' במלחמה

אוקראינה הודפת אש רוסית כבידה גם במזרח המדינה

חודשיים בדיוק מאז החליטה רוסיה לפלוש לאוקראינה, ועל פי המודיעין הבריטי, רוסיה נוחלת תבוסות במזרח. זלנסקי בירך על הסיוע: "סוף-סוף יש לנו את הנשק שאנחנו צריכים" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המלחמה באוקראינה (צילום: שירותי החירום באוקראינה)

חודשיים בדיוק אחרי שהחייל הרוסי הראשון פלש לשטחה של אוקראינה, ואחרי שרוסיה נערכה מחדש למתקפות נרחבות באיזור מזרח אוקראינה, במשרד ההגנה הבריטי מדווחים היום (ראשון) כי רוסיה נוחלת גם תבוסות בזירת הקרב באיזור המזרח, בה מיקדה את כוחותיה לאחרונה, זאת לצד התקדמות בכיבוש הרוסי באזורים אחרים במזרח אוקראינה.

ברחבי העולם מגנים את המתקפה של רוסיה על עיר הנמל אודסה, שם הפגיזה רוסיה מבנה אזרחים והביאה למותם של 8 בני אדם, בהם אם ובתה הפעוטה בת חודשים בודדים.

המתקפה הזו הורכזה אתמול על ידי הנשיא זלנסקי כאחת מהמתקפות המשמעותיות ביותר נגד עיר הנמל מאז פרצה המלחמה לפני חודשיים.

המודיעין של משרד ההגנה הבריטי טען כי אוקראינה מצליחה להדוף מתקפות רבות באיזור שטחי הבדלנים בדונבאס, זאת למרות הכוחות הרוסיים הגדולים המרוכזים באיזור.

"למרות שרוסיה השיגה הישגים טריטוריאליים, ההתנגדות האוקראינית הייתה חזקה בכל הצירים" נמסר ממשרד ההגנה הבריטי.

במסיבת עיתונאים שנשא בסוף השבוע, ברכבת התחתית בקייב, אמר נשיא אוקראינה זלנסקי כי "אם רוסיה תהרוג את מגני מריופול" - לא יהיה שום סיכוי לשלום איתה״. עוד אמר הנשיא האוקראיני כי בהפגזה על מבני מגורים באודסה נהרגו 8 אזרחים, בהם פעוט בן שלושה חודשים.

בתוף כך, בהמשך היום צפוי לבקר בקייב מזכיר המדינה האמריקני בלינקן, שלא מזמן ביקר בישראל, ומזכיר ההגנה אוסטין. כך על פי הודעת לשכת הנשיא זלנסקי. מאז פרוץ המלחמה ביקרו בבירת אוקראינה לא מעט מנהיגים מערביים, בהם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שרבים רואים בו כמוביל הקו התקיף ביותר במערב כנגד רוסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר