המלחמה מתרחבת?

מצב חירום במולדובה אחרי הפגזה: אלפים נמלטים מהגבול

אחרי הפיצוצים אתמול במחוז הפרו רוסי שבשטחי מולדובה, המועצה לביטחון לאומי במולדובה הכריזה על מצב חירום באיזור • מזכ"ל האו"ם ייפגש עם פוטין • חשש מרמות קרינה גבוהות בצ'רנוביל (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: רשויות החירום באוקראינה)

אחרי הדיווחים אתמול על הפגזות בחבל הבדלני טרנסניסטריה שנמצא בשטחה של מולדובה וגובל באוקראינה, המועצה לביטחון לאומי במולדובה התכנסה לישיבת חירום בה הוחלט על החלת מצב חירום זמני בסמוך לגבול עם המחוז הבדלני, זאת מחשש לפריצת מלחמה באיזור.

במולדובה מדווחים כי אלפים נמלטים כעת מהאיזור לאיזורים בטוחים יותר במולדובה - זאת בצל טענות במדינה כי פוטין שם אותם על הכוונת.

האלפים נמלטים (מצלמת אבטחה)

במחוז הבדלני הפרו רוסי טענו כי מדובר במתקפה אוקראינית בשל תמיכתם ברוסיה, ובאוקראינה טוענים כי מדובר בפרובוקציה רוסית.

לצד זאת, ברוסיה החלו לכנות את המחוז הבדלנים בראשי התיבות PMR, כמו שהחלו לכנות את שטחי הבדלנים באוקראינה לפני ההכרה בהם כמדינות ובהמשך כתוצאה מכך פלשו לאוקראינה. לצד זאת ברוסיה מכחישים רצון לפלוש למולדובה או "להתערב במצב בטרנסיסטריה".

ראש הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית מסר היום הצהריים (שלישי) בהצהרה לתקשורת כי רמת הקרינה באיזור הכור הגרעיני בצ'רנוביל היא "לא נורמלית", זאת לאחר שרוסיה שלטה באיזור עד שנסגה ממנו.

בתוך כך, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש נפגש עם שר החוץ הרוסי לברוב במוסקבה, ובהמשך היום ישוחח עם הנשיא פוטין על המצב באוקראינה בכלל ועל הצורך בפתיחת מסדרונות הומניטריים מהעיר הנצורה מריופול בפרט.

גוטרש אמר במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הרוסי כי "על העובדה הזו אין חולק - אין חיילים בשטחה של הפדרציה הרוסית, אבל יש חיילים רוסיים בשטחה של אוקראינה". בתגובה, שר החוץ לברוב השיב: "זה נכון".

בהמשך מסיבת העיתונאים אמר לברוב כי רוסיה מעוניינת להגביר את שיתוף הפעולה עם האו"ם וארגון הצלב האדום. "שוחחנו (לברוב ומזכ"ל האו"ם גוטרש צ"ב) על המשך והגדלת שיתוף הפעולה עם האו"ם".

מוקדם יותר האשים לברוב את נאט"ו וטע כי אספקת הנשק לאוקראינה "עשויים להוביל למלחמת עולם שלישית". על הטענה הזו טען בעבר שר החוץ האוקראיני קליובה כי "רק מי שמפסיד במלחמה מאמץ טרמינולוגיה כזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר