אחרי ג'ונסון

ביידן בדרך לבקר באוקראינה? הדוברת ענתה

כמעט חודשיים וחצי עברו מאז רוסיה פלשה לאוקראינה, ובמהלך מסיבת עיתונאים התייחסה דוברת הבית הלבן לאפשרות שהנשיא ביידן יגיע לביקור באוקראינה (אקטואליה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

במהלך מסיבת עיתונאים ענתה דוברת הבית הלבן לשאלת הכתבים האם הנשיא ביידן מתכוון לבקר בקרוב בבירת אוקראינה כפי שעשו כמה מנהיגים באירופה בהם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון.

הדוברת אמרה כי "הנשיא ישמח לבקר באוקראינה", עם זאת, אמרה הדוברת "כרגע זה לא נמצא בתכנית של הממשל".

כזכור השבוע הגיעה לביקור בקייב יושבת ראש בית הנבחרים בארה"ב ננסי פלוסי והיא נפגשה גם עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

עוד קודם לכן הגיעו לביקור חשאי במדינה שני בכירים בממשל האמריקני - מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין. גם הם כמו פלוסי נועדו עם שר החוץ האוקראיני קלויבה ונשיא אוקראינה זלנסקי.

בביקור פתע הגיע ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון לקייב, וסייר יחד עם הנשיא ולדימיר זלנסקי: "הפגנה של תמיכתנו הבלתי מעורערת" אמר.

לדברי ג'ונסון: "אנחנו בקייב כהפגנה של תמיכתנו הבלתי מעורערת בתושבי אוקראינה. אנו מגדירים חבילה חדשה של סיוע פיננסי וצבאי וזה המהווה עדות למחויבות שלנו למאבק של ארצו נגד הקמפיין הברברי של רוסיה".

גו'נסון הוסיף: "לאוקראינים יש אומץ של אריה. הנשיא זלנסקי נתן את שאגת האריה ההוא. בריטניה עומדת ללא עוררין עם תושבי אוקראינה".

מי שעוד ביקרה אתמול בקייב היא אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית, שבמסיבת עיתונאים באוקראינה אמרה לזלנסקי: "המאבק שלך הוא המאבק שלנו. אירופה בצד שלך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר