מתיחות מדינית חריפה

רוסיה נגד ישראל: "תומכת במשטר הניאו נאצי באוקראינה"

בתגובה להודעה של שר החוץ לפיד, שגינה בחריפות את דבריו האנטישמיים של עמיתו הרוסי, משרד החוץ הרוסי מגיב היום ואומר: ישראל תומכת במשטר הניאו-נאצי באוקראינה (חדשות מדיניות, עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נשיא רוסיה ושר החוץ הישראלי (צילום: shutterstock, Gili Yaari /FLASH90)

רוסיה מגיבה למתקפה של לפיד על דבריו האנטישמים של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, ומסבירה את דבריו, "ישראל תומכת במשטר הניאו-נאצי של אוקראינה".

בהודעה שיצאה מטעם משרד החוץ הרוסי נאמר: "ראינו את הצהרות האנטי-היסטוריות של שר החוץ הישראלי לפיד, המסבירות את תמיכת הממשלה הישראלית במשטר הניאו-נאצי בקייב. מלבד הרוסופוביה והמלחמה בכל דבר רוסי, באוקראינה קיימת הצורה הקיצונית ביותר של אנטישמיות ולפיד תומך בה".

כזכור, שר החוץ יאיר לפיד הגיב אתמול (שני) להתבטאות השערורייתית של עמיתו שר החוץ הרוסי לברוב אמש, בראיון שהעניק לטלוויזיה האיטלקית, לפיהם לצורר היטלר ימ"ש היה דם יהודי, ואמר: "זו התבטאות בלתי נסלחת, שערורייתית".

את הגינוי החריף מסר לפיד בראיון שהעניק לאולפן Ynet. הוא כינה את ההתבטאות של לברוב "שערורייתית", והוסיף: "זו שגיאה היסטורית איומה ואנחנו מצפים להתנצלות".

עוד הודיע שר החוץ וראש הממשלה החליפי לפיד כי שגריר רוסיה בישראל יוזמן היום "לשיחה לא פשוטה". בהמשך אמר כי תהיה זו "שיחה קשה", אך נמנע מלהגדיר אותה שיחת נזיפה וציין כי הוא עצמו לא ינכח בשיחה.

ממשרד החוץ נמסר: "בעקבות דבריו החמורים של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב זימן משרד החוץ את שגריר רוסיה בישראל לשיחת הבהרה עם סמנכל אירו-אסיה".

שר החוץ יאיר לפיד הגיב באופן רשמי ואמר: "דבריו של שר החוץ לברוב הם גם התבטאות בלתי נסלחת ושערורייתית וגם שגיאה היסטורית איומה. היהודים לא רצחו את עצמם בשואה. הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר