כמעט 100 ימי מלחמה

פוטין לא מצליח לגייס חיילים, כוחות רוסיה נהדפו מחארקיב

מושל העיר השנייה בגודלה באוקראינה טען כי החיילים במדינה הגיעו עד לגבול עם רוסיה • לפי מכון המחקר האמריקני, פוטין לא מצליח לגייס חיילים נוספים • זלנסקי: "האכזריות תנקום ברוסים" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אזרחים אוקראינים באזורי ההפגזות (צילום: ДСНС України)

למעלה משמונים ימים חלפו מאז החלה המלחמה בשטחי אוקראינה, והמפלות לצבא רוסיה נמשכות: לפי מכון המחקר ISW בארצות הברית, ההערכה היא כי רוסיה לא מצליחה לגייס חיילים נוספים למלחמה.

הלילה נשא נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נאום. "כל האכזריות הזו של הכובשים שאוקראינה חווה מדי יום רק תוביל לכך שהחיילים הרוסיים שישרדו את המלחמה הזו יחזירו את האכזריות הזו לרוסיה עצמה", טען.

בתוך כך, מושל מחוז חרקוב באוקראינה, העיר השנייה בגודלה במדינה, השוכנת קרוב אל הגבול הרוסי, והייתה מהערים שהופגזו ביותר בתחילת המלחמה, הודיע כי החיילים האוקראינים הצליחו להגיע לגבול הרוסי ולמעשה הדפו את הכוחות.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', משרד ההגנה הבריטי טוען לפי מידע מודיעיני כי מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה, איבדה רוסיה שליש מכוחות הקרקע שנכנסו לאוקראינה בסוף חודש פברואר. עוד נכתב בדו"ח כי המתקפה הרוסית באיזור מזרח אוקראינה והדונבאס איבדו הרוסים את המומנטום ולא עומדת בלוח הזמנים.

בהמשך הודעת משרד ההגנה נכתב כי "למרות התקדמות ראשונית בקנה מידה קטן, רוסיה לא הצליחה להשיג הישגים טריטוריאליים משמעותיים במהלך החודש האחרון תוך שמירה על רמות שחיקה גבוהות באופן עקבי."

במשרד ההגנה הבריטי הוספו וטענו כי הסיכוי שרוסיה תצליח להשיג התקדמות משמעותית באוקראינה בחודש הקרוב - נמוך מאוד.

במהלך השבת פתחה אוקראינה במתקפה נגד מול רוסיה באיזור הדונבאס, זאת לאחר ההפסד הרוסי בעיר השניה בגודלה באוקראינה, חרקיב.

בצבא אוקראינה מאשימים כי רוסיה ממשיכה להשתמש בפצצות זרחן במלחמה באיזור מזרח אוקראינה, שימוש שעל פי החוק הבין לאומי אסור בשל ההשלכות החמורות שלו. מנגד, ברוסיה טוענים כי אוקראינה ממשיכה להפגיז את העיר בלוגרוד הסמוכה לגבול עם רוסיה. באוקראינה לא הגיבו לטענה הרוסית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר