מכעיסה את רוסיה • סקירה

שוודיה תצטרף לנאט"ו; פוטין: 'תהיה תגובה'

ימים ספורים אחרי שפינלנד הכריזה על הגשת מועמדות להצטרפות לברית המערבית נאט"ו, במדינה השכנה שוודיה הודיעו כי יצטרפו לברית אחרי שנים של ניטרליות (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

מספר ימים לאחר ההודעה של פינלנד על ההחלטה להצטרף לברית הצבאית-מערבית ברית נאט"ו, זאת למרות הזעם הרוסי, גם במדינה הניטרלית שוודיה החליטו החלטה דומה לאחר שראש הממשלה אנדרסון אישרה בפרלמנט את הגשת הבקשה הרשמית.

מוקדם יותר היום (שני) נשיא רוסיה פוטין הגיב לאפשרות של הצטרפות שתי המדינות לברית נאט"ו, אליה פוטין מתייחס כסכנה. במהלך הצהרה אמר פוטין כי "אם שוודיה ופינלנד יגישו בקשה לחברות בנאט״ו, הדבר לא יהיה איום עבור רוסיה, אך יגררו לתגובה רוסית".

בחודש הקרוב צפויות המדינות החברות בברית נאט"ו לאשר את חברות שוודיה ופינלנד בברית, אך ללא זכות הצבעה עד לסיום ההליך הפרוצדורלי הפנימי בה יצטרכו להסכים לשורה של תנאים ולאשר את ההסכם בפרלמנטים המקומיים - הליך שיכול להימשך עד שנה.

לצד זאת, בנאט"ו יכשירו את הצבאות של פינלנד ושוודיה לפי הידע של נאט"ו, תהליך שיכול להימשך כמה שנים - אך בטווח המיידי המדינות צפויות להיות תחת סעיף 5 - כשבמקרה של מתקפה נגד אחת המדינות, נאט"ו תהיה מחוייבת להתערב צבאית, זאת בניגוד לנעשה באוקראינה שלא הספיקה להגיש מועמדות לפני הפלישה הרוסית.

בחודשים הקרובים פינלנד ושוודיה צפויות לנהל משא ומתן מול ברית נאט"ו, כששתי המדינות ינסו לצמצם את תנאי ההצטרפות.

כך למשל שוודיה לא רוצה שיוצבו במדינתה מפעלי נשק מסוימים וכדו׳. יחד עם זאת נראה כי שוודיה ופינלנד בקרוב יהיו חברות בנאט״ו.

לצד זאת, נציין כי למרות הרצון של פוטין לצמצם את הגבולות של רוסיה ונאט"ו, כעת לאחר הצטרפות פינלנד הגבול דווקא יגדל - זאת לצד אי מימוש המטרות הרוסיות באוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר