לקראת הבחירות לפרלמנט

מקרון הציג מועמדת נגד המועמד האנטישמי

קצת פחות מחודש לבחירות לאסיפה הלאומית בצרפת ונשיא צרפת מקרון הודיע כי מינה את אליזבת בורן לתפקיד ראש הממשלה - ותתמודד בקרוב מול המועמד האנטישמי ז'אן לוק מלנשון (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: לשכת נשיאות אסטוניה, שאטרסטוק)

בעוד כחודש ייערכו הבחירות לאסיפה הלאומית הלא הוא הפרלמנט הצרפתי. לקראת הבחירות, נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע כי הוא ממנה את שרת העבודה אליזבת בורן לתפקיד ראש הממשלה, התפקיד השני בחשיבותו במערכת הפוליטית הצרפתית.

בורן תצטרך לעמוד בראש קמפיין הבחירות לצידו של הנשיא מקרון, זאת תוך ניסיון לפנות לקהל המצביעים של איש השמאל הקיצוני ז'אן לוק מלנשון שמעוניין לכפות על הנשיא מקרון למנותו לתפקיד ראש הממשלה.

הסיבה שמקרון החליט לבחור דווקא בבורן באה בשל העובדה שהיא הסמן השמאלי בממשלה, ויכולה להביא קולות של אנשי שמאל - ולהקטין את כוחו של המועמד בעל העמדות האנטישמיות מלנשון, ולהחליש את היכולת שלו לנסות ולכפות על מקרון להפוך את הראשון לראש הממשלה.

בימין הקיצוני ובשמאל הקיצוני מגיבים להחלטת מקרון: בשמאל, מלנשון (ששואף בעצמו להגיע לתפקיד): "עונה חדשה של התעללות חברתית ואקולוגית מתחילה - אחת הדמויות הקשות ביותר"

בימין, לה פן: "מקרון מפגין את חוסר רצינותו להתאחד, ואת הרצון להמשיך במדיניות הבוז שלו, פרוק המדינה, סחיטת מס ורפיון"

בשיטת הממשל הצרפתית חולקים הנשיא וראש הממשלה בסמכויות, כשראש הממשלה אחראי בעיקר על נושאים פנים מדינתיים, זאת לצד הנשיא שמטפל יותר בעניינים גלובליים.

על פי סעיף 8 בחוקה הצרפתית, זהות ראש הממשלה הצרפתי נקבעת על ידי הנשיא, אך הנשיא חייב להתחשב בתוצאות הבחירות לאסיפה הלאומית - הלא הוא הפרלמנט הצרפתי. אם יבחר מועמד בניגוד לעמדת האסיפה הלאומית, הדבר עשוי לסנדל לממשל מהלכים רבים.

לכן, מלנשון שהגיע למקום השלישי במירוץ לנשיאות צרפת, מנסה להגיע לתפקיד השני בבכירותו בצרפת - זאת בכפייה על הנשיא מקרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר