פרטים נוספים נחשפים

החיסול הדרמטי בלב טהרן: ישראל שותקת, איראן מאשימה

הפעולה הראשונה הפומבית של ממשלת בנט באיראן? בישראל לא מתייחסים לחיסול הבכיר בטהראן אמש, אולם במשמרות המהפכה מפנים אצבע מאשימה • חמישה כדורים נורו, שלושה בראש (עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
המחוסל וזירת החיסול. משמאל: בירת איראן (צילום: shutterstock ולפי סעיף27א)

חיסולו הדרמטי בלב בירתה של איראן של סייד חודאי, הקצין הבכיר במשמרות המהפכה של איראן, שחוסל אתמול (ראשון) בידי חמושים אלמונים סמוך לביתו בטהרן, מהווה מכה לא קלה עבור משמרות המהפכה באיראן.

לפי הדיווחים חודאי נחשב למספר 2 ככל הנראה ביחידת הפיגועים בחו"ל של כוח אל קודס והוא היה מקורב למפקד כוח קודס קאסם סולימאני. כבר אתמול העריכו גורמים זרים כי הוא היה אחראי לתכנון סדרה של פיגועים ואירועי טרור נגד ישראלים בחו"ל, בין היתר באפריקה ודרום אמריקה.

כך לדוגמה על פי אותם דיווחים, לפני מספר חודשים, אותו בכיר איראני, שלח סוחר סמים איראני להתנקש בקונסול הישראלי באיסטנבול שבטורקיה. החשוד שנשלח על ידי חודאי - מנסור רסולי, נעצר ונחקר לאחרונה באיראן והודה כי פעל מטעם "כוח קודס" של משמרות המהפכה, זאת במטרה להתנקש במספר גורמים מערביים באירופה.

החיסול אירע סמוך לשעה 16:00 אחר הצהרים, שעון מקומי, באחת הסמטאות הצדדיות של רחוב מוג'הדין-א-איסלאם בטהרן. כעת נחשפים פרטים נוספים: לפי עדי ראייה החיסול בוצע בידי שני מתנקשים, שרכבו על אופנוע ונצמדו לרכבו של חודאי. אחד מהמתנקשים ירה בו חמישה כדורים מטווח קצר מאוד. שלושה מהכדורים פגעו בראשו והוא מת במקום.

ישראל לא התייחסה לחיסול. אולם בטהרן רימזו וטענו כי מדובר ב"גורמים שקשורים ליוהרה העולמית" – אחד המונחים שבהם משתמשת איראן לתיאור ארה"ב וישראל. במקביל באיראן פרסמו כי מתנהל מרדף אחר המתנקשים.

האיראנים זועמים על החיסול, ובכיר במדינה אמר לרשת התקשורת אל-ג'זירה, כי החיסול הוא הפרה של הקווים האדומים וזה יוביל לשינויים מהותיים, "מי שעומדים מאחורי החיסול - ישלמו מחיר כבד מנשוא", אמר הבכיר לרשת התקשורת.

בתוך כך, כמה שעות לאחר החיסול הדרמטי, דיווחה סוכנות הידיעות ISNA כי משמרות המהפכה הצליחה לחשוף רשת ריגול ישראלית, שחבריה נעצרו בידי האירנים.

יוסי מלמן, הפרשן לענייני מודיעין של עיתון הארץ, אמר הבוקר ברדיו 103FM כי "מתנהלת מלחמה חשאית שהיא כבר פחות ופחות חשאית על פני כל כדור הארץ. לאחרונה היא קיבלה פוש גדול, ישראל מעזה יותר ופועלת גם על אדמת איראן ולא רק נגד תוכנית הגרעין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר