החיסול המסתורי בטהרן

שר הביטחון לשעבר: "סיכול טוב", נשיא איראן מאיים לנקום

הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר: "המחסל עשה עבודה טובה, ישראל צריכה לדאוג לעצמה" • הפרשן הצבאי מעריך כי האירנים ינסו לנקום • הנשיא ראיסי: "עוקבים אחרי הפשע, וננקום את מותו" (עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הפגנה ברחובות איראן (צילום: shutterstock)

אנשי משמרות המהפכה באיראן ממשיכים לחקור הבוקר (שני) את מותו המסתורי של הבכיר בשירותיהם, שחוסל אתמול בשעת צהרים בידי מתנקשים חמושים. ישראל לא התייחסה לחיסול, אולם באיראן רימזו כי מדובר ב"גורמים שקשורים ליוהרה העולמית" – אחד המונחים שבהם משתמשת איראן לתיאור ארה"ב וישראל.

נשיא איראן אברהים ראיסי איים הבוקר כי איראן תנקום את ההתנקשות בחסן סיאד חודאיארי, הקצין שחוסל אתמול. "ננקום את מותו של חודאיארי באופן ודאי", צוטט ראיסי בכלי תקשורת איראניים. לדבריו, "הקולונל במשמרות המהפכה נרצח על ידי מתנקשים טרוריסטים, ואנחנו עוקבים אחרי הפשע הזה".

בראיון לרדיו 103FM שיער הפרשן הצבאי ‎טל לב רם מ'מעריב') כי "האיראנים ינסו לנקום". הוא הוסיף כי "יכול להיות שהנקמה תהיה דרך טילים או פעולות אחרות, ולכן האירוע הזה ילווה אותנו תקופה ארוכה".

בוגי יעלון, לשעבר הרמטכ"ל ושר הביטחון בירך הבוקר בגל"צ על החיסול, והגדיר אותו כמוצלח: "איני יודע מי ביצע את הסיכול הזה - אבל הוא עשה עבודה טובה", אמר יעלון. "איראן היא הגורם המרכזי לאי היציבות במזרח התיכון - וישראל מוצאת את עצמה במצב של 'אם אין אני לי מי לי'".

תמונת נשיא איראן ראיסי ברחובות טהרן (צילום: shutterstock)

חיסולו הדרמטי בלב בירתה של איראן של סייד חודאי, הקצין הבכיר במשמרות המהפכה של איראן, שחוסל אתמול (ראשון) בידי חמושים אלמונים סמוך לביתו בטהרן, מהווה מכה לא קלה עבור משמרות המהפכה באיראן.

לפי הדיווחים חודאי נחשב למספר 2 ככל הנראה ביחידת הפיגועים בחו"ל של כוח אל קודס והוא היה מקורב למפקד כוח קודס קאסם סולימאני. כבר אתמול העריכו גורמים זרים כי הוא היה אחראי לתכנון סדרה של פיגועים ואירועי טרור נגד ישראלים בחו"ל, בין היתר באפריקה ודרום אמריקה.

החיסול אירע סמוך לשעה 16:00 אחר הצהרים, שעון מקומי, באחת הסמטאות הצדדיות של רחוב מוג'הדין-א-איסלאם בטהרן. כעת נחשפים פרטים נוספים: לפי עדי ראייה החיסול בוצע בידי שני מתנקשים, שרכבו על אופנוע ונצמדו לרכבו של חודאי. אחד מהמתנקשים ירה בו חמישה כדורים מטווח קצר מאוד. שלושה מהכדורים פגעו בראשו והוא מת במקום.

יוסי מלמן, הפרשן לענייני מודיעין של עיתון הארץ, אמר הבוקר ברדיו 103FM כי "מתנהלת מלחמה חשאית שהיא כבר פחות ופחות חשאית על פני כל כדור הארץ. לאחרונה היא קיבלה פוש גדול, ישראל מעזה יותר ופועלת גם על אדמת איראן ולא רק נגד תוכנית הגרעין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר