כשלושה חודשים לפלישה

מחיר המלחמה: עשרות אלפי הרוגים; נזק עצום ובלתי הפיך

מחר ימלאו שלושה חודשים בדיוק לפלישה הרוסית לשטחה של אוקראינה, ובעולם מנסים לאמוד את המחיר הכבד שנגבה בגלל החלטתו של ולדימיר פוטין לפלוש לשטח המדינה השכנה (חדשות עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: צבא אוקראינה)

מחר (שלישי) ימלאו בדיוק שלושה חודשים מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה ונראה כי סופה של המלחמה עוד רחוק. ברחבי העולם מנסים לאמוד את האבידות של שני הצדדים במלחמה, אך נראה כי לפחות בעתיד הנראה לעין לא יהיה ניתן לשער את גודל האבידות.

כך למשל לפני כמה שבועות הצהיר נשיא אוקראינה זלנסקי כי מדינתו ספגה נזק בסכום אסטרונומי של 100 מיליארד דולרים - נזק שאת חלקו לא יהיה ניתן לשקם בעשרות השנים הקרובות.

לצד זאת גם בצד הרוסי ספגו אבידות כבידות, שוודאי בקרמלין לא שיערו לפני ההחלטה לפלוש לפני שלושה חודשים פחות יום.

ברוסיה מסרבים לעדכן את מניין המתים שספג הצבא הרוסי במלחמה ועל פי הנתון האחרון של הצבא הרוסי, לפני כחודש, לטענתם נהרגו לו 'רק' 1,351.

לעומת זאת ההערכות באוקראינה מדברות על מספר גבוה פי כמה וכמה - כשעל פי הנתון האחרון שפורסם הבוקר, לטענת צבא אוקראינה, רוסיה איבדה לא פחות מ-29,200 חיילים, זאת לצד 1,293 טנקים, 204 מטוסים, 160 מסוקים ו-13 כלי שייט.

מנגד, ההערכות במערב מדברות על סדר גודל של 7,000-14,000 הרוגים לצבא הרוסי - מספר גבוה בהרבה מהטענה הרוסית, ונמוך משמעותית מהטענה באוקראינה.

יחד עם זאת, באוקראינה מנסים גם כן לשמר את המורל הגבוה שנצמא במדינה ומקפידים שלא לפרסם רבות את נתוני התמותה של חייליהם.

על פי ההערכה שפורסמה בעיתון הנחשב 'ניו יורק טיימס' עולה כי מאז הפלישה איבדה אוקראינה 5,000-11,000 חיילים - זאת לעומת טענת רוסיה שמדברת על מעל 14,000 הרוגים אוקראינים.

לצד זאת, נציין כי במהלך נאום של נשיא אוקראינה זלנסקי, טען הנשיא האוקראיני כי בקרבות על המזרח בימים האחרונים נהרגים בין 50 ל-100 אוקראינים. זלנסקי קרא למערב להגדיל את סיוע הנשק בכדי לנסות ולצמצם את כמות ההרוגים בצד האוקראיני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר