ההתנקשות בטהרן

ישראל אישרה רשמית: אנחנו חיסלנו את הבכיר באיראן

ישראל אחראית על חיסולו של הבכיר בבירת איראן בתחילת השבוע. כך לפי דיווח של הניו יורק טיימס • ישראל אישרה לארצות הברית כי היא עומדת מאחורי החיסול והסבירה מה הייתה המטרה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
החיסול באיראן (צילום: רשתות ערביות)

ישראל אישרה רשמית בהודעה לארצות הברית כי היא זו שעמדה מאחורי החיסול המסתורי בטהרן בתחילת השבוע. כך נחשף הערב (רביעי) בניו יורק טיימס.

לפי הדיווח, מטרת החיסול הייתה לאותת לאיראנים כי עליהם להפסיק את פעילות היחידה של כוח קודס המתכננת פיגועים בחו"ל נגד יהודים וישראלים.

חיסולו הדרמטי בלב בירתה של איראן של סייד חודאי, הקצין הבכיר במשמרות המהפכה של איראן, בידי חמושים אלמונים סמוך לביתו בטהרן, מהווה מכה לא קלה עבור משמרות המהפכה באיראן.

לפי הדיווחים חודאי נחשב למספר 2 ככל הנראה ביחידת הפיגועים בחו"ל של כוח אל קודס והוא היה מקורב למפקד כוח קודס קאסם סולימאני. כבר אתמול העריכו גורמים זרים כי הוא היה אחראי לתכנון סדרה של פיגועים ואירועי טרור נגד ישראלים בחו"ל, בין היתר באפריקה ודרום אמריקה.

החיסול אירע ביום ראשון השבוע סמוך לשעה 16:00 אחר הצהרים, שעון מקומי, באחת הסמטאות הצדדיות של רחוב מוג'הדין-א-איסלאם בטהרן. כעת נחשפים פרטים נוספים: לפי עדי ראייה החיסול בוצע בידי שני מתנקשים, שרכבו על אופנוע ונצמדו לרכבו של חודאי. אחד מהמתנקשים ירה בו חמישה כדורים מטווח קצר מאוד. שלושה מהכדורים פגעו בראשו והוא מת במקום.

במהלך ההלווייתו של המחוסל, שהתקיימה אתמול (רביעי) קראו רבים לנקמה. "מוות לישראל" ו"מוות לאמריקה" נשמעו מפי ההמונים. בראיון במסע ההלוויה אמר מפקד בכיר בצבא האיראני, אמיר סיירי, כי "הנקמה תבוא". כך לפי הדיווח בחדשות 12.

באיראן היו מי שניסו להמעיט בימים האחרונים, לאחר החיסול, במעמדו של חודאיארי, ולטעון שלא היה בכיר מספיק, ובישראל מגזימים בתיאור בכירותו. אולם הדמויות הבכירות שהשתתפו היום בהלוויה מוכיחות על מעמדו, שאכן היה רם במשמרות המהפכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר