דיווח המוות

"באופוזיציה ברוסיה טוענים כבר תקופה שזה כפיל של פוטין"

חברת הכנסת לשעבר והפרשנית לענייני רוסיה התייחסה לדיווח מפי גורמי ביון בריטים לפיהם פוטין מת • "אנחנו לא יודעים אם זה נכון, בעולם שלנו יתכן שנדע די מהר" (מלחמה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פוטין או כפיל? נשיא רוסיה (צילום: shutterstock)

נינו אבסדזה, חברת הכנסת לשעבר ופרשנית לענייני רוסיה, התייחסה היום (שני) לדיווח בשם גורמי ביון בריטים, לפיו ייתכן ונשיא רוסיה פוטין מת ממחלה קשה והוחלף בידי כפיל.

לטענת הגורמים, שעוררו סערה בעולם ולא אושרו, מדובר בסוד שידוע רק למעטים המקורבים לקרמלין, והסיבה להסתרת מותו של פוטין הוא חשש מהתפוררות צמרת השלטון וביטול המלחמה באוקראינה.

בשיחה עם גולן יוכפז וניסים משעל ב־103fm אמרה אבסדזה כי "אנחנו לא יודעים אם זה נכון, ותאמינו לי שאנחנו לא נדע עוד זמן מה". לדבריה, "אם לא הייתה עכשיו מלחמה הסיטואציה הייתה אחרת. זו המלחמה הכי מצולמת בעולם, ויש בה הכי הרבה ערפל קרב.

|זה יכול להיות חלק ממלחמת הפרופגנדה, אבל מה שמעניין הוא שהפרסומים הללו על מצב בריאותו הבעייתי של פוטין התחילו לעלות כבר מזמן, הרבה לפני המלחמה".

עוד הוסיפה אבסדזה וסיפרה: "אני אגיד לכם יותר מזה, באתרי האופוזיציה של רוסיה כבר לא חודש ולא שנה כותבים שזה לא פוטין אלא הכפיל שלו. זאת אומרת, שזה לא סיפור שנולד היום".

לטענתה, למרות שהדיווחים של המודיעין הבריטי הסתברו כמדויקים ותמיד נחשבו כמקור אמין, ישנו סיכוי לא מבוטל שהם טועים. "הפעם האחרונה שמישהו ראה את מנהיג רוסיה הייתה ביום הניצחון על גרמניה הנאצית", אמרה. "אנחנו עדיין לא יכולים לדעת, זו רק שאלה של זמן. מכוון שהזמן רץ מהר במאה ה־21 זה יכול לקרות די מהר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר