99 ימי מלחמה עקובה מדם

זלנסקי: 'אוקראינה לא תתקוף בשטח רוסיה'

אחרי ההערכות המערביות לפיהן מחזיקה רוסיה 25 אחוזים משטחה של אוקראינה, הנשיא זלנסקי אומר כי רוסיה כבר כבשה 20%. עוד אמר: "לא תקפנו ולא נתקוף ברוסיה" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
זלנסקי מוקדם יותר השבוע (צילום: לשכת נשיא אוקראינה)

המלחמה באוקראינה נמשכת: המודיעין הבריטי מסר מוקדם יותר היום (חמישי) כי רוסיה כבשה את רוב שטח העיר סיוורודונצק, עיר בעלת חשיבות אסטרטגית עבור רוסיה כדי להמשיך ולהתקדם בכיבוש מזרח אוקראינה.

עוד אמרו במשרד ההגנה הבריטי כי הדרך הראשית לעיר סיברודוניצק נותרה ככל הנראה בשליטה אוקראינית, אך רוסיה ממשיכה להשיג הישגים המאפשרים ריכוז כבד של ארטילריה. במשרד ההגנה טוענים כי היה לכיבוש העיר מחיר לצבא רוסיה שספג אבידות כבידות.

בתוך כך, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התייחס לנתון המערבי לפיו רוסיה כבשה 25% משטחי אוקראינה ואמר כי על פי הערכות אוקראיניות רוסיה שולטת ב-20 אחוזים משטחה של אוקראינה.

כאמור, על פי ההערכות, במערכה לכיבוש סיוורדונצק משתתפים חיילים רוסיים רבים לצד לוחמים צ'צ'נים, והצבא הרוסי נוחל אובדנים רבים - אך מצליח לכבוש את העיר.

ברוסיה התייחסו לחבילות הסנקציות שהוטלו עליהם על ידי האיחוד האירופי ואיימו כי אם הסנקציות של האיחוד ימשיכו, האיחוד האירופי יינזק.

דוברת משרד החוץ הרוסי אמרה היום בצהריים כי "לחבילת הסנקציות הבאה נגד רוסיה תהיה השפעה הרסנית על האיחוד האירופי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר