גל איומים בעולם

האם הטייס האיראני תכנן פיגוע בארגנטינה?

הארגנטינאים עצרו טייס איראני ו-14 אנשי צוות מוונצואלה והחרימו את המטוס בו טסו, בחשד כי מדובר בפעילות מודיעין איראנית כחלק מהמאמצים האיראניים לפגע בגורמים יהודים (בעולם)

הטייס האיראני החשוד (צילום מסך)

האיראניים פועלים במרץ כדי לנסות לפגע בגורמים ישראלים ויהודים בעולם, כך על פי גורמי הביטחון הישראלים, שמזהירים את אזרחי ישראל מפני ניסיונות כאלה בטורקיה ובמדינות נוספות. כחלק מהמאמצים האיראניים, עולה החשד כי טייס של משמרות המהפכה, יצא למשימת מודיעין בארגנטינה - שם נעצר בידי השלטונות המקומיים.

בית משפט ארגנטינאי הורה אמש (שלישי) למנוע גם מ-14 אנשי הצוות שהם אזרחי ונצואלה לעזוב את תחומי המדינה, זאת במקביל להחרמת הטלפונים הניידים שלהם, מחשבים ומסמכים, בניסיון לברר אם יש להם קשרים לגורמי טרור באיראן.

הטייס, רולהמרזה קאסמי, בן 64 מטהרן - כך לפחות על פי תצלום הדרכון שלו שפורסם בארגנטינה - מעוכב כבר למעלה משבוע יחד עם ארבעה אזרחי איראן נוספים ועוד 14 אזרחי ונצואלה, בחשד כי יש להם קשר לניסיון טרור איראני.

המטוס בו הגיעו לארגנטינה הוחרם על ידי הרשויות ומסתבר כי היה שייך בעבר לחברת התעופה האיראנית "מהן איר" שסייעה להברחות נשק לחיזבאללה דרך סוריה.

גורמים בארגנטינה טוענים כי ברשותם מידע כי המטוס הגיע למטרת מודיעין וכי קיבלו מידע מישראל שקישר את הטייס להבחרות הנשק לסוריה.

על פי דיווחים אחרים בארגנטינה, הטייס עורר גם את החשד של שירותי הביון האמריקניים וכי ה-FBI שלח אף הוא סוכנים כדי לאסוף מידע על המטוס החשוד

בדיווח נוסף בארגנטינה נטען, כי הטייס הוא "גיבור מלחמת איראן-עיראק (בשנות ה-80) ששמו נקשר בהשתייכות למשמרות המהפכה".

כרגע מנסים הארגנטינאים להבין את זהותו של הטייס ולהבין האם אכן האיראנים עומדים מאחוריו, כשמעל הפרשייה מרחף כל הזמן החשש הארגנטינאי לפיגוע טרור נוסף על אדמתם דוגמת הפיצוץ בבניין הקהילה היהודית בו נרצחו 85 יהודים והפיגוע בשגרירות הישראלית בבואנוס איירס בו נהרגו 29 בני אדם. שני הפיגועים האלו מיוחסים לאיראנים וגרורותיהם בעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר