אירופה עם אוקראינה?

מנהיגי צרפת, גרמניה ואיטליה הגיעו לקייב

הנשיא מקרון, הקנצלר שולץ וראש הממשלה דראגי הגיעו לבירת אוקראינה, שם יוועדו עם הנשיא זלנסקי, כשעל הפרק הדיונים האם לצרף את מדינתו לגוש האיחוד האירופי (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מקרון, שולץ ודראגי ברכבת לקייב (צילום: מתוך הרשתות החברתיות; שימוש לפי סעיף 27א)

נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלר גרמניה אולף שולץ וראש ממשלת איטליה מריו דראגי הגיעו הבוקר (חמישי) לבירת אוקראינה קייב, ברכבת, לקראת פגישתם עם נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי, במתחם הנשיאותי בקייב.

מנהיגי שלוש המדינות האירופיות מסרו כי השיחה צפויה להתמקד בכמה נושאים, בהם דיון בשאלה האם להכריז רשמית על תחילת הליך צירוף אוקראינה לאיחוד האירופי, זאת לקראת פסגת האיחוד האירופי הצפויה להתקיים בעוד שבוע.

במקביל, זלנסקי מבחינתו עתיד לדרוש מהיושבים בפריז, ברלין ורומא סיוע משמעותי נוסף למלחמה שמקיים צבאו נגד רוסיה בשטח מדינתו, כגון מערכות נשק חדשות ומידע מודיעיני. בנוסף, זלנסקי יסביר למנהיגים כי החלטתם להמשיך לרכוש אנרגיה מרוסיה מסייעת לוולדימיר פוטין לממן את צבאו, עם תשלום של יותר מ-24 מיליארד אירו שהעבירו צרפת, גרמניה ואיטליה לרוסיה עבור האנרגיה שלה.

עם זאת, בנושא הזה כלל לא בטוח שדברי זלנסקי יפלו על אוזן קשבת, בשל האינפלציה הגבוהה שמשתוללת גם במדינות הללו. בצרפת יוקר המחיה עלה ב-5.8% בשנה שחלפה; בגרמניה ב-8.7% ובאיטליה ב-7.3%.

בתוך כך, תקיפה לילית של צבא רוסיה בפרברים הצפוניים של העיר סומי גרמה למותם של ארבעה בני אדם ולפציעתם של שישה, כך אמר המושל המקומי דמיטרו ז'יביצקי. בתקיפה אחרת, שהתבצעה במחוז דוברופיליה, נורו 26 מרגמות מעבר לגבול הרוסי שנמצא בסמוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר