מבקרים באוקראינה בצל ביקורת

מנהיגי גרמניה, צרפת ואיטליה בזירת הטבח

נשיא צרפת מקרון, קנצלר גרמניה שולץ וראש ממשלת איטליה הגיעו לביקור באירפין, פרבר של העיר קייב בה בוצע טבח על ידי חיילים רוסים • מקרון: "אוקראינה חייבת לנצח" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
שולץ מקרון ודראגי מסיירים באירפין (צילום: משרד החוץ האיטלקי)

קנצלר גרמניה אולף שולץ, נשיא צרפת מקרון וראש ממשלת איטליה מריו דראגי הגיעו מוקדם יותר היום (חמישי) לביקור ראשון מאז הפלישה באוקראינה.

שלושת המנהיגים ביקרו בעיר אירפין, פרבר של בירת אוקראינה בו בוצע טבח מזעזע לצד הבטח שבוצע גם בעיר בוצ'ה על ידי חיילים רוסיים.

נשיא צרפת מקרון אמר לכלי תקשורת בינלאומיים כי "באנו לכאן כדי להראות את ההערכה שלנו ואת הכבוד שלנו לאומץ של אוקראינה".

קנצלר גרמניה באירפין (צילום: ג'סקו דנזל, משרד החוץ הגרמני)

אולף שולץ, מנהיגה של גרמניה, כתב בחשבון הטוויטר שלו במהלך הביקור: "אירפין, כמו בוצ׳ה, הפכה מזמן לסמל לאכזריות הבלתי נתפסת של המלחמה הרוסית, לאלימות חסרת טעם. ההרס האכזרי בעיר הזו הוא אנדרטה - המלחמה הזו חייבת להסתיים."

כזכור, כפי שדיווחנו מוקדם יותר, שלושת המנהיגים הגיעו לביקור באוקראינה בצל ביקורת נרחבת על השלושה כי אינם נוקטים בגישה מספיק נוקשה מול נשיא רוסיה פוטין.

כך למשל הוצבה ביקורת על קנצלר גרמניה שולץ על כך שלא מספק מספיק נשק לאוקראינה. שולץ מצידו דוחה את הביקורת ואומר כי "גרמניה היא המסייעת הכי גדולה לאוקראינה". לצד זאת, נשיא אוקראינה זלנסקי התראיין מוקדם יותר השבוע לכלי תקשורת בגרמניה ואמר כי הוא מצפה שקנצלר גרמניה לא יגיע לקייב "רק בשביל להצטלם" אלא גם בשביל להודיע על הרחבת סיוע לאוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר