הבת תקפה

פומפאו חשף: סולימני חוסל אחרי שתכנן לפגוע במאות אמריקנים

מזכיר המדינה של ארצות הברית בתקופת טראמפ, טען בראיון לרשת אמירתית כי מפקד כוח קודס חוסל בשל ניסיון פיגוע במאות אמריקנים. בתו של סולימני: "שקרן שחי בפחד" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
סולימאני (צילום: איראני, ארכיון כיכר)

בראיון לרשת "אל ערבייה" באיחוד האמירויות, טען מייק פומפאו, מזכיר המדינה של ארצות הברית בתקופת נשיאות טראמפ, כי קאסם סולימני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה שחוסל בידי ארצות הברית באיראן לפני יותר משנתיים, חוסל זמן קצר לפני שתכנן להוציא לפועל פיגוע במטרה לפגוע במאות אזרחים אמריקנים.

הוא טען כי במשך זמן רב הביטו בממשל האמריני על המתחולל בכוח קודס, שעליו פיקד סולימני. לדבריו, כאשר הייתה האפשרות לעצור את המתקפה נגד אזרחי ארה"ב - נשיא ארה"ב טראמפ קיבל את ההחלטה והורה על חיסולו.

בתו של סולימני הגיבה לדברי פומפאו בציוץ בטוויטר וכינתה אותו "שקרן". לדבריה, הוא "חי בפחד".

סולימני חוסל בחודש טבת תש"פ בבגדד. סולימאני, כידוע, כונה בידי גורמי ביטחון וממשל בישראל כ"ראש הנחש", מאחר והוא שהיה אחראי באופן ישיר לכל הפעולות הצבאית האיראניות ברחבי המזרח התיכון נגד מדינת ישראל ואזרחיה, כולל באמצעות חיזבאללה וארגוני הטרור בעזה.

ראש המוסד לשעבר דני יתום התייחס לחיסולו, זמן קצר אחרי שאירע, ואמר: "יש גנרלים בכירים ממנו, אבל אין שום גנרל במרחב האיראני שהוא בר השפעה כמוהו. הוא עשה מה שבא לו והיה קרוב מאוד לחמינאי".

הוא חוסל, כזכור, בפעולה אמריקנית. בתקיפה חוסל גם מוחמד אל-קווטאראני, מפקד חיזבאללה הלבנוני. סך הכל חוסלו בתקיפה 12 בני אדם ביניהם גם בכירים בחיזבאללה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר