הסיבוב השני

הבחירות לפרלמנט הצרפתי: מכה למקרון

על פי הסקרים, נראה כי הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון כנראה מאבד את הרוב שלו וסופג מכה קשה. הנחמה, גם איש השמאל הקיצוני ז'אן לוק מלנשון, לא יזכה ברוב (חדשות, עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
עמנואל מקרון (צילום: שאטרסטוק)

חודשיים אחרי הבחירות לנשיאות, ושבוע בדיוק אחרי הסבב הראשון בבחירות לאסיפה הלאומית - הפרלמנט הצרפתי, הבוקר (ראשון) נפתחו הקלפיות בצרפת שוב ועל פי הסקרים הערב נראה כי הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון כנראה מאבד את הרוב שלו וסופג מכה קשה.

הנחמה, גם איש השמאל הקיצוני ז'אן לוק מלנשון, לא יזכה ברוב ולראשונה מ-1991 צפויה להיות קואליציה בצרפת, כנראה מפלגתו של מקרון עם הרפובליקנים.

על פי התחזיות, מקרון צפוי לזכות בין 208-248 מושבים, מלנשון צפוי לזכות בין 163-203 מושבים, כשרוב בפרלמנט דורש: 289 מושבים.

עבור מקרון התוצאות הן מכה קשה שכן מקרון היה עם 350 מושבים בבבחירות של2017 וזו ממש התרסקות עבורו.

אם אף אחד מהמועמדים לא ישיג רוב בבחירות לפרלמנט, ככל הנראה הנשיא מקרון וראש הממשלה בורן יפעלו להקמת קואליציה יחד עם המפלגה הרפובליקנית, דבר שיהיה שיא של למעלה מ-30 שנים בהם לא היה צורך בהקמת קואליציה בצרפת.

במהלך השבועות האחרונים, פנה איש המרכז מקרון לקהל הימני וסימן את אשת הימין הקיצוני מארין לה פן כ"סכנה לרפובליקה" בניסיון להביא אליו עוד ועוד קולות ימין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר