נכשל במשימתו

דיווחים באיראן: האחראי לפיגועי הנקמה בישראל הודח

חרושת שמועות נרחבת ביותר, גם בקרב תומכי הממשל, על הדחתו של ראש המודיעין במשמרות המהפכה באיראן, שהיה אחראי על ניסיונות פיגועי הנקמה בישראלים (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
תהלוכה באיראן. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

חוסין טא'אב, ראש המודיעין במשמרות המהפכה של איראן, שלפי הדיווחים הוא זה שעומד מאחורי ניסיונות ההתנקשות בישראלים על אדמת טורקיה - הודח מתפקידו. כך לפחות לפי גל נרחב מאוד של שמועות באיראן. טרם התקבל אישור רשמי לכך מצד השלטונות.

ההסבר האפשרי להדחה, בדיווחים שפורסמו, הוא הכישלון של איראן לפגוע בישראלים בטורקיה. כזכור, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בשבועות האחרונים סוכלו שורה של ניסיונות פיגוע נגד ישראלים בטורקיה.

בראיון שהעניק לעיתון האמריקני ה'ניו יורק טיימס', התרברב בין היתר ראש הממשלה נפתלי בנט על המתחולל באיראן. "מסתבר שהחבר'ה האלה פגיעים יותר ממה שהם נראים", אמר בנט. לדבריו, "המשטר האיראני רקוב, מושחת וחסר יכולת".

בתקופה האחרונה, בכירים איראניים רבים חוסלו בנסיבות מסתוריות. רק לפני 3 ימים דיווחו כלי תקשורת המקושרים לאופוזיציה באיראן על מותו של קצין נוסף בזרוע האוויר והחלל של משמרות המהפכה. לאחר מכן פורסמה מודעת האבל באיראן של הקצין, והאב פראמרזיאן. נסיבות מותו לא פורסמו.

כמו כן, האיראניים דיווחו בשבוע שעבר על מותו בתאונת דרכים של עלי קמימי, לוחם ביחידת התעופה והחלל של משמרות המהפכה. קודם לכן דווח באיראן על מותם שני מדעני חלל וגרעין איראניים שנמצאו ללא רוח חיים ככל הנראה הורעלו למוות.

האיראניים מבחינתם מאיימים לפגוע בישראלים בחו"ל, כשעל פי ההתרעות הם ניסו לפגוע בתיירים ישראלים הנופשים בטורקיה. הניסיונות לא צלחו, כאמור, ולפי הדיווחים האיש שהיה אחראי לספק אותם - ולא הצליח - הודח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר