נאום שני בפני ישראלים

זלנסקי לאוניברסיטה: "רוסיה טרוריסטית, איפה ישראל?!"

נשיא אוקראינה זלנסקי בפני האוניברסיטה העברית, אחרי שנאם בפני חברי הכנסת - שעורר זעם בישראל. זלנסקי קרא לישראל להטיל סנקציות על רוסיה ולתמוך באוקראינה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מתוך נאום זלנסקי, לפני זמן קצר (צילום מסך)

במהלך נאום שני במספר מול קהל ישראלי של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, קרא הנשיא האוקראיני היום בצהריים (חמישי) לסטודנטים של האוניברסיטה העברית, חודשים אחרי הנאום שלו בפני חברי הכנסת, נאום שעורר סערה לאחר שהשווה בין המצב באוקראינה לשואה.

בנאומו היום אמר זלנסקי כי "מחר נציין ארבעה חודשים של המלחמה הכוללת שרוסיה הכריזה נגד אוקראינה. אני חושב שכולכם ראיתם בעצמכם שזו טרגדיה."

עוד אמר הנשיא זלנסקי כי יחד עם כל הקשיים והמלחמה העקובה מדם, הוא "בטוח כי אוקראינה תנצח בסופו של דבר".

בהמשך נאומו כינה את רוסיה כ"מדינה טרוריסטית" ואמר: "הם הורסים את הערים שלנו, הם שורפים כל דבר שבדרכם, בכל מצב.

אין סלקטיביות בארטילריה הרוסית. אתם יכולים לדמיין את ההרס של 2,000 מוסדות חינוכיים באוקראינה. איזה אדם אתה צריך להיות כדי לפגוע במכוון בגן ילדים?"

בהמשך התייחס לעיר מריופול ואמר: "מריופול כבר לא קיימת. לפני ארבעה חודשים היו בעיר חצי מיליון איש. עכשיו, יש שם רק כמה רבבות בודדות. ברחבי אוקראינה הם יורים באנשים ברחוב, הם מענים אנשים".

בהמשך הודה לאזרחי ישראל על התמיכה, אך גם ביקר את הממשלה הישראלית וקרא לה לסייע: "מודה לכם על התמיכה הרגשית האמיתית לאוקראינה"

"העם האוקראיני אסיר תודה על הנפת דגל אוקראינה ברחובות, ראינו זאת ואנו מעריכים זאת מאוד. אנחנו אסירי תודה לאומה הגדולה שלכם, אבל אנחנו גם מבקשים תמיכה מהממשלה שלכם".

עוד אמר: "מדינה קטנה כמו לוקסמבורג, עם אוכלוסייה של בערך 600 אלף איש, סיפקה לנו תמיכה ביטחונית בסכום של 15% מתקציב ההגנה שלהם. אבל מה עם ישראל? אנחנו מבינים שזה לא מצב פשוט עבורכם. אבל היינו רוצים לראות תמיכה גדולה יותר".

"אנחנו מרגישים שהחברה שלכם מבינה את הצרכים שלנו, אבל למה יש לנו חוסר תקשורת מול כמה בבכירי הממשל הישראלי? את זה אני לא יודע. אני כן מאמין ביחסים עתידיים בין המדינות והאזרחים שלנו. נצטרך להסתכל זה לזה בעיניים לשנים הבאות".

בהמשך נשאל על הסיוע מיהדות העולם ואמר: "קיבלנו סיוע מהקונגרס היהודי בארה"ב, אני רוצה יותר מסיוע הזה, ורוצים סיוע מהממשלה בישראל. זה פשוט כואב לנו באוקראינה."

בסיום הנאום מחא הקהל כפיים וזלנסקי הגיב בנרגשות "תודה. תודה לכם. סלאבה אוקראיני!"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר