בצל המלחמה

רשמית: אוקראינה בצעד משמעותי לקראת חברות באיחוד האירופי

נשיא המועצה האירופית שארל מישל הודיע כי אוקראינה ומולדובה זכו למעמד 'מדינה מועמדת' לקראת חברות באיחוד האירופי. מדובר בתהליך חירום שהואץ בשל פלישת רוסיה לאוקראינה (חדשות בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
דגלי אוקראינה והאיחוד האירופי (צילום: שאטרסטוק)

נשיא המועצה האירופית שארל מישל אמר כי מנהיגי האיחוד האירופי הסכימו לקבל את מועמדותן של אוקראינה ומולדובה למעמד 'מדינה מועמדת' לקראת חברות באיחוד. בציוץ בטוויטר שפרסם על ההחלטה, אמר מישל כי מדובר ב"רגע היסטורי".

מוקדם יותר אמר מישל, כי ״זהו רגע מכריע עבור האיחוד האירופי. בטוח שהיום נעניק מעמד מועמדת לאוקראינה ולמולדובה ונביע נקודת מבט אירופית ברורה וחזקה עבור אוקראינה, גאורגיה ומולדובה.״

ההצבעה על מועמדות גיאורגיה נדחתה למועד לא ידוע, לאחר שעלו שאלות בנוגע לחופש העיתונות במדינה. באיחוד אומרים כי גיאורגיה תקבל מעמד ״בזמן הנכון״.

שלוש המדינות הגישו לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה בקשת חירום להצטרף לאיחוד והתחילו בתהליך. אוקראינה הגישה ראשונה, זאת בצל הקשיים בזמן המלחמה - ומיד אחריה הגישו גם שכנתה מולדובה וכן גיאורגיה.

תהליך הקבלה לאיחוד האירופי הוא ארוך ומסורבל, וחלק ממנו הוא המעבר משלב הבקשה לשלב 'מדינה מועמדת', תהליך שבדרך כלל לוקח לפחות שנה, אך בשל מצב המלחמה באוקראינה ובשל הגשת 'בקשת חירום', הואץ התהליך ואוקראינה ומולדובה אושרו בידי המועצה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר