ועידת ה-G7 ביום דרמטי

זלנסקי ביקש עוד נשק; ג'ונסון קרא להילחם בגניבה הרוסית

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאם היום בפני ועידת 7 הכלכלות החזקות בעולם וקרא להן להגביר את הסיוע לאוקראינה • ראש ממשלת בריטניה קרא להילחם בגניבת התבואה האוקראינית (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: G7)

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאם היום (שני) בפני ועידת מנהיגי 7 הכלכלות החזקות וקרא להם לחזק את התמיכה באוקראינה ולהגביר את הסנקציות נגד רוסיה.

הפגישה נמשכה כשעתיים במהלכה ביקש זלנסקי לספק נשק נוסף לצבא האוקראיני ואמר כי הוא מבקש ממנהיגי ה-G7 לעשות הכל לסיום המלחמה עד לסוף 2022 ועד לתחילת החורף, אז הקור עשוי להביא את המלחמה לגבות מחירים כבדים יותר.

בנוסף, אמר לנשיא צרפת מקרון וקנצלר גרמניה שולץ כי בניגוד לדעתם הוא חושב כי אין טעם לנהל משא ומתן עם רוסיה בשלב הנוכחי.

לטענת נשיא אוקראינה, השיח בין אוקראינה לרוסיה צריך להיעשות כשידה של אוקראינה על העליונה, וכעת המצב עדיין לא כזה.

לצד זאת, במהלך היום דן ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון עם עמיתיו לגבי הדיווחים על כך שרוסיה גונבת תבואה אוקראינית ומוכרת אותה למדינות שונות.

בדיונים, ביקש ג'ונסון משאר המנהיגים למצוא פתרון לבעיה הזו ולנסות לאמת את הטענה האוקראינית על גניבת תבואה משטחה החוקי.

דבריו של ג'ונסון באים בין היתר לאחר דבריה של דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זכורבה בה תקפה את הממלכה המאוחדת וכתבה בחשבון הטלגרם שלה כי "הממסד הבריטי לא מתעייף מלנסות להתכונן לאפוקליפסה גרעינית על יד המצאת הצהרות רוסיות שלא היו."

קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר בסיום הפגישה: "אנחנו עומדים מאוחדים בצד של אוקראינה ונמשיך בתמיכה שלנו. לשם כך, כולנו צריכים לקבל החלטות קשות אך נחוצות. תודה לך הנשיא זלנסקי, על השתתפותך היום. נמשיך להגביר את הלחץ על פוטין. המלחמה הזו חייבת להגיע לקיצה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר