מלחמת האשמות

גירסת רוסיה לפיצוץ בקניון: "זה נשק מערבי"

משרד ההגנה הרוסי טוען כי פיצוץ תחמושת מערבית בקרמנצ'וק הוא שהוביל לשריפה בקניון, לעשרות הרוגים ונעדרים • זלנסקי: "רוסיה - ארגון הטרור הגדול בעולם" (עולם)

(צילום: מתוך הטלגרם של נשיא אוקראינה)

מניין ההרוגים במתקפה החריגה על מרכז הקניות בעיר האוקראינית קרמנצ'וק ממשיך לטפס: הרשויות עדכנו כי 18 בני אדם נהרגו ולפחות 60 נפצעו ממתקפת הטילים ששוגרו לטענתם על ידי רוסיה לקניון. דווח על עשרות נעדרים.

ברוסיה הגיבו היום רשמית לתקרית וטענו כי הפציצו מחסן נשק מערבי, וזה מה שגרם לשריפה הגדולה בקניון הסמוך.

בהודעת משרד ההגנה הרוסי נמסר: "אתמול כוחות האוויר הרוסיים תקפו בנשק מדויק האנגרים עם נשק ותחמושת שהתקבל מארצות הברית וממדינות אירופיות. כתוצאה מהמתקפה המדויקת, נפגעו נשק ותחמושת מערביים שהיו אמורים להיות מועברים לכוחות האוקראיניים בדונבאס. הפיצוץ של התחמושת גרם לשריפה בקניון שלא היה פעיל, סמוך לשם".

בהודעה משותפת אחרי ההפצצה גינו מנהיגי מדינות ה-G7, המכונסים בגרמניה, את "המתקפה הברוטלית והמתועבת". לדבריהם, "מתקפות חסרות הבחנה על אזרחים חפים מפשע הן פשעי מלחמה. נשיא רוסיה פוטין והאחראים לכך יעמדו לדין. לא נשב בשקט עד שרוסיה תפסיק את המלחמה הרשעית שלה באוקראינה".

נשיא אוקראינה זלנסקי אמר: "המתקפה על הקניון בקרמנצ'וק היא אחת ממתקפות הטרור הנמהרות בהיסטוריה של אירופה. רוסיה הפכה לארגון הטרור הגדול בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר