תזוזות בממלכה

מלכת אנגליה מעבירה סמכויות ליורש העצר

על פי הפרסום בעיתון הבריטי הפופולארי 'דיילי מייל' עולה כי ארמון בקינגהאם הסיר סמכויות רבות ממלכת בריטניה בת ה-96 והעביר חלק מאותן סמכויות ליורש העצר צ'ראלס (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מלכת אנגליה (צילום: שאטרסטוק)

אחרי עשור שלא עודכנו חובתיה של מלכת הממלכה המאוחדת אליזבת השנייה בת ה-96, הבוקר (ראשון) פורסם בשבועון הבריטי הפופולארי 'דיילי מייל' על שינויים בארמון בקינגהאם.

על פי הפרסום, הוסרו מסמכויות המלכה כמה סמכויות בהן החובה של המלכה לפתוח את מושבי הפרלמנט. חלק מהסמכויות, כך על פי הפרסום, לא בוטלו לחלוטין אלא הועברו אל יורש העצר הנסיך צ'ארלס בן ה-73.

מקור באמון המלכה אישר את הפרטים וכי אכן מדובר בשינוי ראשון מזה עשור, אך המקור טען לעיתון הפופולארי וטען כי לא מדובר בשינויים דרסטיים ורובם כבר שונו בשנים האחרונות בפועל וכעת השינוי הסופי הוא רק רשמי.

על פי דו"ח הסמכויות המעודכן, המלכה עדיין מחזיקה בשתי החובות המשמעותיות ביותר שלה - ראש המדינה וראש האומה.

יחד עם זאת, כאמור החובה שלה כראש מדינה לפתוח את מושבי הפרלמנט הוסרה, וכעת ההגדה של חובותיה כראש המדינה באים לידי ביטוי כאשר הדבר "נחוץ".

מתוך שישה אירועים הנחשבים לאירועי דגל של בית המלוכה הבריטי לאורך השנה האחרונה, באחד מהם בוטלה השתתפות נציג משפחת המלוכה, אחד נוסף נערך כרגיל וארבעה אחרים נערכו אך בהשתתפות הנסיך צ'ארלס בן ה-73 שמילא את מקומה של אמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר