סערה בארה"ב | צפו

שוטרים תועדו יורים 60 כדורים על צעיר שחור | צפו

המתח השקט בין השחורים למשטרה בארה"ב קם לתחייה? לאחר הסערה של ג'ורג' פלויד, חשש לסערה חדשה, בעקבות תיעוד של שוטרים יורים 60 כדורים בצעיר שחור • צפו (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
היריות על הצעיר השחור (צילום: המשטרה המקומית)

חשש מג'ורג' פלויד 2? בשבוע שעבר נורה למוות בעיר אקרון שבאוהיו ארה"ב, צעיר שחור בשם ג'יילנד ווקר, בן 25, אמש (ראשון) נחשף תיעוד שחשפה המשטרה, איך ווקר נורה 60 פעמים - בגלל עבירת תנועה, בשל כך מאות יצאו לרחובות כדי להפגין ולמחות על הריגת הצעיר השחור.

נציגי המשטרה כינסו אמש מסיבת עיתונאים והציגו סרטונים שמתארים את השתלשלות האירוע, על פי התיעוד, ווקר ניסה להימלט משוטר התנועה שהורה לו לעצור בגין עבירת תנועה קלה, בזמן שהוא ניסה להימלט החלו שמונה שוטרים לירות לכיוונו ובניתוח לאחר המוות התגלו בגופו כ-60 (!!!) קליעים.

המשטרה כאמור ניסתה אמש להצדיק את השוטרים וטענה, כי הצעיר השחור פתח בירי מרכבו ולאחר מרדף שערכו אחריו השוטרים הוא פתח בריצה וניסה להימלט - ללא נשק, אך השוטרים שהיו בטוחים שהוא חמוש -ריססו אותו עם עשרות קליעים.

עורך הדין של הצעיר שנהרג מטעם משפחתו, הסביר כי המשטרה מתנהגת באופן מניפולטיבי וכי אין שום הצדקה למוות המיותר שחווה הצעיר - וזאת למרות שהמשטרה מנסה להפוך אותו למפלצת עם אקדח, עורך הדין קרא לציבור להתחיל במחאות על מותו של הצעיר.

כזוכר, פעם שעבר שאירע מקרה דומה, היה זה עם ג'ורג' פלויד, אז כאשר שוטר לבן חנק ברגלו עצור שחור שהתחנן על נפשו כי הוא לא יכול לנשום - עד שמת, אז החלו מהומות בארה"ב ומחוצה לו כנגד אלימות המשטרה והגזענות כנגד השחורים, האם המהומות שיש כעת על מותו של ווקר יתפתחו כמו פלויד? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר