מכה אנושה לג'ונסון

דרמה בבריטניה: שני שרים בכירים מתפטרים; "הוא שוב שיקר"

טלטלה פוליטית בבריטניה לאחר ששר האוצר ומקורבו של רה"מ ג'ונסון הודיע כי יתפטר מתפקידו בשל שקר של ג'ונסון. בנוסף, גם שר הבריאות הודיע הודעה דומה (חדשות, בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ג'ונסון בישיבת ממשלה, ארכיון (צילום: דאונינג 10)

שוב טלטלה בממשלת ג'ונסון בבריטניה: לאחר ששרד הצבעת אי אמון במפלגה אותה מנהיג, הערב (שני) שר האוצר ושר הבריאות הנחיתו מכה קשה נוספת על ראש הממשלה בוריס ג'ונסון.

שני השרים הודיעו כי הם מתפטרים מתפקידם, זאת לאחר שהתברר כי ראש הממשלה ג'ונסון שיקר כשטען שלא ידע כי חבר פרלמנט חשוד בהתנהגות שאינה הולמת.

שר האוצר סונאק, שנחשב למקורבו של ג'ונסון, כתב הערב בחשבון הטוויטר שלו: "הציבור מצפה בצדק שהממשלה תתנהל בצורה נכונה, מוכשרת ורצינית.

"אני מכיר בעובדה שייתכן וזהו תפקידי המיניסטריאלי האחרון, אבל אני מאמין שראוי להילחם בסטנדרטים האלה וזוהי הסיבה שאני מתפטר".

שר הבריאות, שהתפטר זמן קצר לפני הודעת סונאק, כתב גם הוא במכתב ההתפטרות כי הוא "לא יכול עוד להמשיך לכהן בממשלה הזו עם מצפון נקי".

יו"ר האופוזיציה ומפלגת הלייבור סטארמר כתב: "המפלגה השמרנית מושחתת ושינוי של אדם אחד לא יתקן את זה. רק חילופי ממשל אמיתיים יכולים לתת לבריטניה את ההתחלה החדשה הדרושה לה".

יו"ר האופוזיציה כתב עוד כי "עכשיו זה כבר ברור - הממשלה קורסת".

כזכור, לפני מספר שבועות שרד ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון הצבעת אי אמון בתפקידו כמנהיג המפלגה וכראש הממשלה לאחר פרסום דו"ח על הפרת סגר שלו ושל חברו שר האוצר סונאק.

פרשנים פוליטיים בבריטניה החלו לדבר על תחילת סוף כהונתו של ג'ונסון, שלוש שנים בלבד אחרי שהביא את מפלגתו להישג שלא היה כמותו עשרות שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר