אנטישמיות בארה"ב

שריפה פרצה מזיקוקים, מי הואשם? החרדים

חגיגות ה-4 ביולי, יום העצמאות האמריקני, מתאפיינות במופעים פירוטכניים. כאשר זיקוקים החלו להתלקח באצטדיון כדורגל - החלו הרמיזות כי היהודים "רוצים את השטח" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
זיקוקים באצטדיון 'בלו קלוז' (צילום: Jersey Shore BlueClaws / Google Maps)

אנטישמיות בארה"ב: שריפה פרצה השבוע מזיקוקים בניו ג'רזי, אך היהודים החרדים תושבי האזור הואשמו ברשתות החברתיות כי גרמו כביכול לתבערה.

השריפה אירעה ביום העצמאות האמריקני, החל ברביעי ביולי. כמו במדינות רבות, גם ברחבי ארצות הברית מתאפיין יום העצמאות האמריקני במופעים פירוטכניים. זיקוקין דינור נורו אל השמיים במהלך משחק פוטבול (כדורגל) בניו ג'רזי, באצטדיון 'בלו קלוז' שמהווה ביתה של קבוצת ספורט הנושאת שם זה.

אך ככל הנראה בשל תקלה, החלו מספר זיקוקין להתלקח במבנה האצטדיון. כוחות כיבוי שהיו ערוכים במקום השתלטו במהרה על הדליקה, ולא היו נפגעים בנפש, מאחר והאזור ממנו נורו הזיקוקים לא היה מאוכלס באוהדי הספורט.

אך כמה אנטישמיים מקומיים לא רצו לפסוח על תקרית זעירה זו, ובחרו להפוך זאת לשנאת יהודים.

ההתפשטות היהודית ברחבי ארצות הברית בולטת גם במדינת ניו ג'רזי, כאשר קהילות חרדיות מזמן אינן מתרכזות רק בלייקווד. לעומתן קמים תושבים מקומיים ומוחים כנגד היהודים בתואנות שונות.

כאשר אתר חדשות מקומי דיווח בפייסבוק על השריפה, הגיבו בו מספר משתמשים בדברי אנטישמיות. כך למשל, גולש אחד כתב כי זו "דרך חדשה וזולה לפנות עוד נדל"ן". אחר כתב: "המקום יהפוך לסופרמרקט עבור אתם-יודעים-מי".

"אוי, הנה מכות ברק יהודיות שוב", לעג משתמש נוסף. אחר כתב: "אני לא מופתע. אני מנחש שהם רוצים גם את השטח הזה". יצויין כי אתר החדשות חסם את המגיבים הללו מגישה לדף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר