הטלטלה בבריטניה

ג'ונסון: "מתנצל"; הלייבור: "ג'ונסון מתרסק"

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עלה לפני זמן קצר להשיב לשאלות חברי הפרלמנט הבריטי בדיון סוער מהרגיל, זאת לאחר שאמש התפטרו שרי האוצר והבריאות ממשלתו (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ג'ונסון בנאומו, צילום מסך (צילום: הפרלמנט הבריטי)

דיון סוער בפרלמנט הבריטי היום (רביעי) לאחר ששני שרים בכירים בממשלת ג'ונסון הודיעו אמש על התפטרותם לאחר שג'ונסון שיקר כי לא ידע שחבר פרלמנט שקידם התנהג בצורה לא נאותה.

ג'ונסון פתח את דבריו בבשורה ואמר כי "היום הוא יום גדול כאשר אנו מיישמים את הפחתת המס הגדולה ביותר מזה עשור..." עוד אמר לקול צחוק חברי הפרלמנט: "הבוקר היו לי פגישות עם שרים עמיתים... אני מצפה שאקיים עוד פגישות כאלה מאוחר יותר היום."

בתגובה, עלה יו"ר האופוזיציה סטארמר והשיב לג'ונסון: "הוא (ג'ונסון צ"ב) ידע שהשר הנאשם ביצע בעבר התנהגות דורסנית, אבל הוא קידם אותו... למה?"

ג'ונסון השיב: "מתנצל לחלוטין שהוא קודם. אני מתעב בריונות וניצול לרעה של כוח בכל מקום בפרלמנט. כפי שאמרתי, אני מתחרט."

בהמשך אמר ג'ונסון: "הגיע הזמן לטפל בדברים שבאמת חשובים לאנשים, כמו הורדת המיסים שלנו היום".

בתגובה לדברי סטארמר, לפיו ג'ונסון לא נוהג ביושרה, השיב ראש הממשלה הבריטי: ""הוא מדבר על יושרה?! הוא הצביע שוב ושוב נגד הטלת סנקציות על רודנים ותומכי רודנים."

סטארמר השיב לג'ונסון ואמר כי מדובר ב"טענות מגוחכות מאדם שהקריירה הפוליטית שלו בהתרסקות". סטארמר הוסיף לתקוף גם את חברי המפלגה השמרנית: "בעיצומו של משבר מגיע לבריטים נציגים שהם יותר מכלבים מהנהנים."

חבר הפרלמנט בלקפורד (אופוזיציה): "כמה חברי ממשלה צריכים להתפטר כדי שג'ונסון יבין שהוא צריך להתפטר, ג'ונסון תמיד הופך את הכל לסביב עצמו". עוד אמר והגחיך: "מזכיר שעד לפני שבועיים ג'ונסון דיבר על קדנציה שלישית."

ג'ונסוןהשיב: "רק לפני כמה דקות הכרזתי על עוד תכנית כלכלית. אני שמח שפתחת את הנושא הכלכלי..." בלקפורד: "בין אם הוא מודע לזה ובין אם לא, הוא עכשיו ראש ממשלה לשעבר."

שר הבריאות המתפטר: "מספיק זה מספיק"

בהמשך, לראשונה מאז התפטר אתמול, עלה שר הבריאות המתפטר למתקפה נגד ג'ונסון: "אלו היו זמנים קריטיים למדינה שלנו. להחליט על סגר או לא... אני רק מקווה שעשיתי את המיטב."
עוד משר הבריאות המתפטר: "יש הרבה שאני מתכנן לטווח הארוך... היום זה הזמן לדבר על יושרה. זה לא משנה מה הזווית הפוליטית שלך. הציבור מצפה מכולנו להיות ישירם וכנים."

שר הבריאות בנאום ההתפטרות

"לפסוע על החבל הדק בין נאמנות ליושרה הפכה לבלתי אפשרית בחודשים האחרונים" הוסיף שר הבריאות.

עוד הוסיף ואמר שר הבריאות המתפטר: "הגעתי למסקנה, כשהבעיה מתחילה מלמעלה - היא לא תשתנה." עוד אמר: "זו בחירה. אני יודע כמה קשה הבחירה הזו. אבל שיהיה ברור: גם לא לעשות משהו זו החלטה אקטיבית."

לסיום, אמר: "הפוליטיקה היא לעשות משהו. לא להיות מישהו."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר