סיכוי לאי אמון הערב

השר הקרוב לבוריס ג'ונסון קורא לו להתפטר

הדרמה הפוליטית בבריטניה: מייקל גוב, שר השיכון ומקורבו של בוריס ג'ונסון קרא גם כן לראש ממשלת בריטניה להתפטר מתפקידו • אפשרות להצבעת אי אמון בג'ונסון הערב (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
גוב וג'ונסון (צילום: שאטרסטוק)

שר השיכון מייקל גוב קרא בריאיון בלעדי ל'דיילי מייל' לראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון להתפטר מתפקידו. מדובר באירוע משמעותי שכן גוב נחשב למקורבו של ג'ונסון.

פרשנים בבריטניה אמרו לאורך היום כי אם גוב יקרא לג'ונסון להתפטר, משמעות הדבר היא תחילת הסוף עבור ראש הממשלה הבריטי. כעת כאמור, הודיע גוב את ההודעה שג'ונסון לא היה רוצה לשמוע.

על פי הדיווחים בבריטניה, גוב סייע לו להתכונן לשעת השאלות והתשובות בפרלמנט שנערכה מוקדם יותר היום (רביעי), אך לא רצה לשבת בספסל הראשון בפרלמנט בסמוך לראש הממשלה.

גוב אמר ל'דיילי מייל' כי לטענתו "הגיע הזמן לומר - בוריס ג'ונסון צריך ללכת."

במפלגה השמרנית בודקים את האפשרות לקיים הצבעת אי אמון נוספת בג'ונסון - למרות ששרד את הצבעת אי האמון האחרונה שנערכה לפני מספר שבועות.

על פי חוקת המפלגה השמרנית, לא אמורה לעלות עוד הצבעת אי אמון בשנה הקרובה לאחר שג'ונסון שרד את ההצבעה, אך גורמים במפלגה פועלים לשנות את החוק הזה בהליך מהיר.

כזכור, מוקדם יותר היום התקיים דיון סוער בפרלמנט הבריטי היום לאחר ששני שרים בכירים בממשלת ג'ונסון הודיעו אמש על התפטרותם לאחר שג'ונסון שיקר כי לא ידע שחבר פרלמנט שקידם התנהג בצורה לא נאותה.

ג'ונסון פתח את דבריו בבשורה ואמר כי "היום הוא יום גדול כאשר אנו מיישמים את הפחתת המס הגדולה ביותר מזה עשור..." עוד אמר לקול צחוק חברי הפרלמנט: "הבוקר היו לי פגישות עם שרים עמיתים... אני מצפה שאקיים עוד פגישות כאלה מאוחר יותר היום."

בתגובה, עלה יו"ר האופוזיציה סטארמר והשיב לג'ונסון: "הוא (ג'ונסון צ"ב) ידע שהשר הנאשם ביצע בעבר התנהגות דורסנית, אבל הוא קידם אותו... למה?"

ג'ונסון השיב: "מתנצל לחלוטין שהוא קודם. אני מתעב בריונות וניצול לרעה של כוח בכל מקום בפרלמנט. כפי שאמרתי, אני מתחרט."

בהמשך אמר ג'ונסון: "הגיע הזמן לטפל בדברים שבאמת חשובים לאנשים, כמו הורדת המיסים שלנו היום".

בתגובה לדברי סטארמר, לפיו ג'ונסון לא נוהג ביושרה, השיב ראש הממשלה הבריטי: ""הוא מדבר על יושרה?! הוא הצביע שוב ושוב נגד הטלת סנקציות על רודנים ותומכי רודנים."

סטארמר השיב לג'ונסון ואמר כי מדובר ב"טענות מגוחכות מאדם שהקריירה הפוליטית שלו בהתרסקות". סטארמר הוסיף לתקוף גם את חברי המפלגה השמרנית: "בעיצומו של משבר מגיע לבריטים נציגים שהם יותר מכלבים מהנהנים."

חבר הפרלמנט בלקפורד (אופוזיציה): "כמה חברי ממשלה צריכים להתפטר כדי שג'ונסון יבין שהוא צריך להתפטר, ג'ונסון תמיד הופך את הכל לסביב עצמו". עוד אמר והגחיך: "מזכיר שעד לפני שבועיים ג'ונסון דיבר על קדנציה שלישית."

ג'ונסון השיב: "רק לפני כמה דקות הכרזתי על עוד תכנית כלכלית. אני שמח שפתחת את הנושא הכלכלי..." בלקפורד: "בין אם הוא מודע לזה ובין אם לא, הוא עכשיו ראש ממשלה לשעבר."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר