המלחמה מתרחבת?

זלנסקי נכון לקרב: "לא נוותר על אדמתנו"

בצל כוונות רוסיה להרחיב את המלחמה, נשיא אוקראינה זלנסקי הצהיר כי "לא נוותר על אדמתנו" • הקרבות נמשכו היום בדרום המדינה, בעיקר באזור חרסון וז'פרוז'ה (במלחמה)

ציקי ברונדוין | כיכר השבת |
מימין: אש בוערת באוקראינה, היום. משמאל: נאומו הלילי של זלנסקי (צילום: סעיף 27א)

בנאום שנשא הלילה (רביעי) טען נשיא אוקראינה, בצל כוונות רוסיה להרחיב את המלחמה עמוק אל תוך שטחי המדינה, ובייחוד באזור הבירה קייב, כי ארצו מצליחה להביא הישגים ולהביס כוחות בצבא הרוסי

"הכוחות האוקראינים מתקדמים כעת בכמה כיוונים טקטיים", אמר זלנסקי, ופירט: "בעיקר בדרום - באזור חרסון ובאזור זפוריז'יה". הוא הצהיר: "לא נוותר על אדמתנו".

המלחמה באזור דרום אוקראינה נמשך. היום עלה מחסן נפט גדול בעיר דונייצק, אשר בה מתחוללים קרבות. עשן ענק היתמר מעל המבנה ונראה בכל רחבי העיר.

אתמול אמר ויאצ'יסלב וולודין, יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, י אוקראינה לא מותירה לרוסיה ברירה מלמבד הרחבת מטרות המלחמות שלה. כך לפי הדיווח ב-Ynet. בתוך כך, גם בכיר בקרב המורדים הפרו רוסיים בחבל דונבאס אמר כי יש צורך להדוף את כוחות אוקראינה בחזרה לקייב.

וולודין ממוסקבה טען כי אוקראינה הפכה ל"מדינת טרור", ועל הנשיא זלנסקי אמר כי הלה עומד בראש "משטר של פושעים".

באוקראינה לא נותרו חייבים. אחד מיועציו של זלנסקי הכריז היום בסרטון ברשת כי כיבוש לוהנסק על ידי הרוסים יהיה האחרון של רוסיה בשטח מדינתו וכי אוקראינה לא תאפשר מתקפה נוספת של פוטין. לדבריו, שצוטטו ב-Ynet, "נדרשו להם (לרוסיה) 90 יום לכבוש ערים בינוניות, ובמחיר עצום. זה היה הניצחון האחרון שלהם על אדמה אוקראינית"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר