באיחור ניכר

שני כתבי אישום: קראו לתקוף באכזריות נשים חסידיות

בשנה שעברה, יצאה שיירה 'פרו-פלסטינית' לשכונת גולדרס גרין המוכרת באוכלוסייה החרדית שלה, והשמיעה קריאות אנטישמיות מזעזעות אשר לא ניתן להעלות על הכתב (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הצעדה, כפי שצולמה מחלון בית בשכונה (צילום: ללא קרדיט)

באיחור ניכר, הוגשו שני כתבי אישום נגד שני צעירים מוסלמים, לאחר שקראו בין היתר לתקוף באכזריות נשים חסידיות בשכונת גולדרס גרין שבבירה הבריטית.

היה זה לפני יותר משנה, במאי 2021, כאשר מעבר לים התרחשה לחימה בין ישראל לפלסטינים בעזה. בריטניה, הרוויה בפליטים מוסלמים תומכי הפלסטינים, הפכו היהודים המקומיים למטרה שוב ושוב באותה תקופה.

"שיירה למען פלסטין", שיצאה אז לדרך, כללה קבוצת מכוניות עטופות בדגלי פלסטין, שהסתובבה ברחובות לונדון וכרזה קריאות בגנות מדינת ישראל. אך בהגיעה לשכונות חרדיות כגון גולדרס גרין, קיבלו הדברים תפנית מלחיצה.

כך למשל, בהגיע חלק מהמפגינים לרמזור אדום, ניצלו את מערכות הכריזה שברשותם כדי להטריד את יהודי השכונות, ואף לאיים עליהם במילים קשות וקללות גסות שלא ניתן לחזור עליהן מעל במה זו. מעבר לאמירות אנטישמיות איומות, עודדו החשודים תקיפה אכזרית של נשים חסידיות תושבות השכונה, כל זאת בווליום גבוה במיוחד שנשמע בכל בית.

יצוין כי כחלק מפשעי השיירה, אף נרדפו ונדרסו אם חרדית ובנה ערב חג השבועות, כפי שדיווחנו בשעתו ב'כיכר השבת'.

אך רק לאחר יותר משנה, ניתן לדווח על תגובת הרשויות. כעת הודיע שירות התביעה הממלכתי הבריטי, על שני כתבי אישום שהוגשו כנגד מעורבים באירוע. שני חשודים אחרים שוחררו.

מוחמד איפטיכר הניף, מוסלמי בן 28 וג'וואאד חוסיין, מוסלמי בן 25, שניהם תושבי העיר בלקברן, יעמדו בפני אישומים של "שימוש במילים מאיימות, פוגעניות או מעליבות, או התנהגות שבכוונתה לעורר שנאה גזעית".

האישומים נגד שני גברים נוספים, אסיף עלי, בן 25 ואדיל מוטה, בן 26, אף הם מבלקברן, בוטלו כאמור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר