דיווחים בארה"ב

סעודיה תכריז השבוע על פתיחת השמיים לטיסות מישראל

בצל ביקור ביידן, ערב הסעודית צפויה להכריז כבר השבוע כי תאפשר לטיסות מישראל ואל ישראל לטוס מעל שטחה. ביידן התייחס לאפשרות נורמליזציה: "יכולה לקחת הרבה זמן" (בעולם הערבי)

בני סולומון | כיכר השבת |
סעודיה. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מדינת ערב הסעודית, שאינה מקיימת יחסים פומביים עם ישראל, צפויה להכריז כבר השבוע על אישור למעבר טיסות לישראל וממנה מעל שטחה. כך פורסם הערב ברשת CNN.

לפי הדיווח, כל הטיסות המסחריות לישראל וממנה יוכלו להשתמש במרחב האווירי של ערב הסעודית. כמו כן יתאפשר לערבים ישראלים לקחת טיסות שכר ישירות מישראל לסעודיה.

ההכרזה, כאמור, לפי הדיווח, צפויה להיות במהלך ביקורו של ביידן בישראל או בסמיכות אליו. בראיון שהעניק השבוע לחדשות 12, לרגל ביקורו, התייחס ביידן לנעשה בגזרת סעודיה.

"נורמליזציה יכולה לקחת הרבה זמן", אמר נשיא ארצות הברית. "אבל העמקת היחסים במובן של קבלה הדדית במובן של עבודה משותפת על כל מיני דברים, זה הגיוני בעיניי", אמר".

עוד אמר: "התמונה הרחבה היא כזו -היו שחשבו, בגלל הממשל הקודם, שנטשנו את המזרח התיכון, חשבו שיצרנו וואקום שסין ו/או רוסיה ימלאו, ואסור לתת לזה לקרות...שנית, ככל שישראל תשתלב כשווה ומקובלת באזור, סביר יותר שתהיה דרך להגיע להסכמים עם הפלסטינים בהמשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר