גל המהומות במדינה

משרד החוץ ממליץ: לא לנסוע לסרי-לנקה

בשבת האחרונה פרצו מהומות בסרי-לנקה וההמונים שעטו על מעון הנשיא, בעקבות כך, משרד החוץ הישראלי ממליץ לאנשי עסקים ותיירים ישראלים להימנע מנסיעה למדינה (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הפגנות בסרי-לנקה בשבוע האחרון (צילום מסך)

המשבר הכלכלי בסרי-לנקה: עשרות אלפי מפגינים פרצו במהלך השבת האחרונה למעונו הרשמי של נשיא סרי לנסקה גוטאבאיה רג'אפקסה והציתו את ביתו. שעות לאחר האירוע הקשה, הודיע הנשיא כי יתפטר מתפקידו במהלך השבוע הקרוב - זאת לאחר שמחאות ענק פרצו בבירת סרי לנקה.

במשרד החוץ הישראלי, הוציאו היום (חמישי) הודעה רשמית, "כי לאור החרפת המצב הכלכלי והפוליטי בסרילנקה המלווה גם בגילויי אלימות והפגנות רחבות היקף, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים לדחות לפי שעה נסיעות לא דחופות לסרילנקה עד התייצבות המצב".

לגבי אזרחים ישראלים הנמצאים בסרילנקה, משרד החוץ ממליץ, "להביא בחשבון את המצב הכלכלי המתערער המשתקף במחסור מחריף בדלק, גז לבישול ואף במזון. מצב כזה עשוי להתפתח לערעור נוסף של יכולת המשילות של הרשויות עד כדי כאוס בחלק מאזורי המדינה".

"גם האפשרויות לצאת מסרי לנקה מצטמצמות וזאת בשל חוסר ודאות לגבי הטיסות היוצאות מקולומבו. מספר חברות תעופה כבר הודיעו על ביטול או השעיית הטיסות לקולומבו וממנה מה שעשוי ליצור לחץ על הטיסות היוצאות במידה והמצב יחריף. יש להשמע להנחיות כוחות הביטחון ולהתרחק מאזורי הפגנות וחיכוך", נמסר ממשרד החוץ.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', לפני מספר שבועות הודיע ראש הממשלה לאחיו הנשיא מהינדה ראג'פקסה כי הוא מתפטר מתפקידו כראש הממשלה. במהלך המחאות האלימות אלפים התכנסו בכדי למחות, וחבר פרלמנט מטעם מפלגת השלטון עבר באיזור והותקף על ידי המפגינים. בתגובה, פתח חבר הפרלמנט באש לעבר המפגינים והרג לפחות מפגין אחד. לאחר הירי, החליט חבר הפרלמנט לשים קץ לחייו.

חוץ מחבר הפרלמנט שנטל את חייו ומהמפגין שנורה למוות על ידי חבר הפרלמנט, בסרי לנקה מדווחים על עוד לפחות שלושה בני אדם שנהרגו. בהמשך, האירועים האלימים במדינה המשיכו להסלים, והמוני מפגינים זועמים הציתו את ביתו של ראש הממשלה המתפטר ושרפו אותו כליל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר