"דמוקרטיה" רוסית

העיתונאית שמחתה בשידור חי - נעצרה שוב

עורך דינה של העיתונאית מרינה אובסיאניקובה, שהתפרסמה כשמחתה בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית הרוסית נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה, הודיע כי נעצרה בביתה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך שידור הערוץ הראשון הרוסי)

עורך דינה של העיתונאית הרוסית האמיצה, מרינה אובסיאניקובה, שהתפרסמה ברחבי העולם כשמחתה בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית הרוסית נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה, הודיע אמש (ראשון) כי היא נעצרה בביתה.

"אנחנו לא יודעים לאן לקחו אותה", אמר עורך הדין, והעריך שמעצרה קשור למחאה האחרונה שלה נגד המלחמה. זמן קצר לאחר מכן שוחררה אובסיאניקובה, לה זו לא הפעם הראשונה בה היא נעצרת בעקבות מחאותיה.

כזכור, לפני כארבעה חודשים, אובסיאניקובה, עורכת בערוץ הטלוויזיה הממלכתי "רוסיה 1", שאביה אוקראיני, התפרצה לאולפן והניפה שלט נגד המלחמה. בשלט שהחזיקה היא כתבה: "אל תאמינו לתעמולה. הם משקרים לכם כאן. רוסיה נגד המלחמה".

בעקבות המעשה עמדה אובסיאניקובה למשפט ברוסיה וקיבלה קנס בסך 30 אלף רובל באשמת "ארגון אירוע ציבורי לא חוקי". כמו כן, היא הודחה מעבודתה ועזבה את רוסיה לתקופה לטובת עבודה בעיתון בגרמניה ושבה אליה רק לאחרונה.

לפני שלושה ימים מחתה אובסיאניקובה מול הקרמלין, והניפה שלט שעליו נכתב: "פוטין הוא רוצח. החיילים שלו פשיסטים. 352 ילדים מתו. כמה עוד צריכים למות כדי שתפסיק?", מחאה שאולי הביאה למעצרה האחרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר