מכה למוסד?

איראן: עצרנו רשת מרגלים שתכננה פיגועים למען ישראל

במשמרות המהפכה טענו כי הסוכנים, שזהותם לא נמסרה, נכנסו לאיראן מחבל כורדיסטן בעיראק עם נשק וציוד מתקדם, ותכננו "פעולות חבלה ומבצעי טרור חסרי תקדים באתרים רגישים" (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מתקן גרעין באיראן (צילום: שאטרסטוק)

משמרות המהפכה של איראן הודיעה היום (שבת) שכוחות הביטחון שלה עצרו רשת של סוכנים שעבדה למען ישראל. לפי התקשורת הממלכתית, הם נעצרו לפני שהצליחו לבצע פעולות חבלה ו"מבצעי טרור".

"החברים ברשת היו בקשר עם המוסד דרך מדינה שכנה, ונכנסו לאיראן מאזור כורדיסטן בעיראק עם ציוד מתקדם וחומרי נפץ עוצמתיים", דיווחה התקשורת הממלכתית ברפובליקה האסלאמית.

משרד המודיעין האיראני לא ציין כמה אנשים נעצרו ולא פרסם פרטים על זהות העצורים, אך מסר כי רשת המרגלים תכננה "פעולות חבלה ומבצעי טרור חסרי תקדים באתרים רגישים".

סוכנות הידיעות רויטרס ציינה שבלשכת ראש הממשלה יאיר לפיד סירבו להגיב לפרסום.

בחודש שעבר הודיעה איראן שבקרוב היא תעמיד לדין "שלושה מרגלי המוסד" שנעצרו לפני כשלושה חודשים, כאשר לפי הערכות המודיעין בטהרן, השלושה תכננו להתנקש במדעני גרעין איראניים.

לפני כחודשיים דיווחו כלי תקשורת איראניים על מותם המסתורי של המדענים איוב אנטזארי וקמרן ארמולאי. בהמשך דיווח ניו יורק טיימס שאיראן חושדת שישראל הרעילה מזון שאכלו שני המדענים. אנטזארי היה מדען תעופה שהיה אחראי על כמה מיזמים גדולים במכון מחקר ופיתוח בעיר יזד במרכז איראן, בעוד ארמולאי היה מדען גרעין שעבד במתקן בנתנז, שבו אירעו בעבר כמה פיצוצים שיוחסו לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר