חמישה חודשים למלחמה

זלנסקי לא מוותר - ומתנגד להפסקת אש

נשיא אוקראינה הסביר בריאיון מדוע אסור לעצור את המלחמה, על אף שחלף כבר זמן רב: "משלוחי הנשק מהמערב מסייעים לנו; עצירה כרגע תכין את רוסיה לסבב הבא" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נשיא אוקראינה בלשכתו (צילום: עמוד הטוויטר של וולדומיר זלנסקי)

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לא מעוניין בהפסקת אש. בריאיון מיוחד שהעניק אתמול (שישי) לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" הזהיר זלנסקי מפני עצירת המלחמה כעת, ואמר כי הדבר רק ישחק לידי ולדימיר פוטין ורוסיה. לדבריו, רק החזרה מלאה של השטחים שרוסיה כבשה תוכל לסייע לסיום המלחמה. "עצירת העימות כעת, מבלי להחזיר את השטחים, רק יחזקו את רוסיה ויניחו את הקרקע לסיבוב לחימה נוסף".

זלנסקי בטוח כי עצירת המלחמה כעת, דבר שרבים ממנהיגי העולם רוצים מאוד שיקרה, על רקע עליות המחירים הגדולות, רק יאפשר לרוסיה וצבאה להתכונן לסיבוב הבא. " הם יוכלו לנוח, להכין מחדש את הצבא שלהם, ואז - בתוך שנתיים או שלוש - הם יכבשו עוד כמה מחוזות ויגידו שוב לעצור ולהגיע להסכמות".

נשיא אוקראינה הבהיר שהסיוע הצבאי שמעניקות לו מדינות המערב, כגון הסוללות המתקדמות שנכנסו לשדה הקרב רק בשבועות האחרונים, מסייע לו משמעותית בקרב מול הרוסים. "משלוחי הנשק המערביים כבר מתחילים להשפיע על הנעשה במערכה בדונבאס", אמר בריאיון. "האבדות האוקראיניות ירדו לכ-30 מדי יום, לאחר תקופה ארוכה שבה עמדו על בין 100 ל-200 בכל יום. עד לאחרונה הצליחה אוקראינה לירות רק בין 1,000 ל-2,000 פגזים מדי יום לעומת 12,000 שיורים הרוסים, אבל עכשיו אנחנו מסוגלים לירות יותר מ-6,000 פגזים ביום, ומנגד רוסיה חווה חוסר גדול בתחמושת".

המודיעין הבריטי דיווח היום כי 48 השעות האחרונות לוו בקרבות אינטנסיביים במיוחד באזור חרסון, והרוסים נאבקים לשמור על השליטה באזור באמצעות ירי ארטילרי כבד. למרות זאת, קווי האספקה של הרוסים לאזור עומדים כעת בפני סכנה של ממש, ופגיעה בהם עשויה להיות מכה אסטרטגית קשה ביותר לצבאו של פוטין, שנאבק לשמור על אחיזתו באזור.

בימים האחרונים גברו ההערכות במערב בנוגע לאפשרות של סיפוח אזורי הדרום לידי רוסיה. ההערכה היא כי בכוונת הרוסים לספח אותם מהר ככל האפשר, לפני מתקפת הנגד האוקראינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר