פוסט שנמחק

האנטישמי "יורה" על העיתונאי היהודי • צפו

מלווה בצחוק רועם של חבריו, מאיים פעיל ימין-קיצוני על בן שפירו, איש התקשורת חובש הכיפה מארה"ב: "סובבת את הדריידל (=סביבון) האחרון" - ויורה שלוש יריות באקדח (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
איידן דונקן; בן שפירו (צילום: מתוך טוויטר; Gage Skidmore)

אנטישמיות בארה"ב: צעיר אמריקני המוכר בשורות הימין הקיצוני כבעל דעות אנטישמיות וגזען הדוגל בעליונות לבנה, פרסם בימים האחרונים סרטון בו הוא מאיים ברצח העיתונאי בן שפירו.

מפרסם הסרטון, שמאז מחק אותו, הוא איידן דונקן, ימני קיצוני שמעריץ פעילים חברתיים גזעניים בארה"ב, אלא שבמקום להתמקד במלחמה בשמאל האמריקני, הוא מרבה להטריד דווקא דמויות שמרניות מוכרות בימין כמו בן שפירו ומאט וולש.

בן שפירו הוא יהודי שומר מצוות מארה"ב שמוכר מאד כעיתונאי ואיש תקשורת. בימים האחרונים ביקר בישראל, התראיין לכלי תקשורת מקומיים ושטח את משנתו השמרנית כנגד הליברליזם הפושה בעולם המערבי.

לא ברור מה היה הטריגר לדונקן, אך בביקור בשבוע שעבר במטווח במדינת נבדה בארה"ב החליט לשגר איום כלפי שפירו, שעוונו היחיד הוא יהדותו. בסרטון שפרסם בטוויטר, נראה דונקן מחזיק באקדח ואומר: "אוקיי בן שפירו, סובבת את הדריידל (=סביבון באידיש) האחרון שלך", ויורה שלוש יריות לקול צחוקם של חבריו.

לאחר שהסרטון גרם לסערה והוא אך הוסר מהרשת, אתגר דונקן את שפירו ל'עימות'.

פעילים כמו דונקן מאמינים כי ארצות הברית צריכה להיות חפה מיהודים ובני גזעי מיעוטים אחרים, ואף דוגלים בהחזרתה של המעצמה לימים בהם נשים לא נהגו ברכבים.

ברשת, גינו יהודים את הסרטון האלים - שלא נודע על תגובה של מערכת החוק בקשר אליו. איש החינוך היהודי-אמריקני דוד בשבקין כתב כי "במשך 2000 שנה נאמר לעם היהודי כי סובב את ה'סביבון האחרון', אבל הנה אנחנו - עדיין מסתובבים".

מגיש הרדיו היהודי קמרון גריי הזכיר למאזיניו: "שוב, חברים יהודים, התחמשו אם אתם מרגישים בנוח עם זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר