זלנסקי נגד הפסקת אש

הקרב על חרסון: רוסיה 'התקדמה' ואוקראינה קרובה לשחרר

הדילמה הרוסית - אם לדלל כח אדם בחרסון לטובת המשך הכיבוש בעמקי המדינה, או לבצר את הכוח בחרסון "ולהיתקע" - כנראה הוכרעה, ואוקראינה קפצה על המציאה - וקרובה לשחרור המחוז (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הנשיא זלנסקי והקרבות בימים האחרונים (צילום: צבא אוקראינה ולשכת נשיא אוקראינה)

כמעט חצי שנה של מלחמה בוערת: באוקראינה טוענים כי חייליהם מצליחים להסיג את כוחות צבא רוסיה מאזור העיר חרסון, בדרום מזרח המדינה, שנכבש בתקופת תחילת המלחמה. ב-Ynet דווח כי בכיר במחוז הצהיר אמש (ראשון) שעד חודש ספטמבר "הכיבוש במחוז ייפסק".

לדברי הבכיר, סרהי חלאן, עוזר למושל חרסון, "אנחנו יכולים לומר שמחוז חרסון בהחלט ישוחרר עד ספטמבר, וכל התוכניות של הכובשים ייכשלו". אמש טען נשיא אוקראינה זלנסקי כי "אנחנו מצליחים להתקדם לעבר כיבוש מחדש של מחוז חרסון".

נציין כי בעבר המודיעין הבריטי הצביע על הדילמה בצבא רוסיה - אם לדלל כח אדם בחרסון לטובת המשך הכיבוש בעמקי המדינה ולסכן את ההחזקה בחרסון, או לבצר את הכוחות בחרסון "ולהיתקע". כנראה שברוסיה בחרו להתקדם והתוצאות מבחנתם אינם מבשרות טוב.

זלנסקי הוסיף ואמר, בהצהרה שנשא אמש: "מחר מתחיל שבוע חשוב, בו נחגוג את יום הקמת המדינה האוקראינית. במלחמה כה אכזרית, בחודש השישי שלה, לאחר 8 שנות מלחמה בדונבאס".

הוא הוסיף: "אבל בואו נציין, למרות הכל, כי את האוקראינים אי אפשר לשבור. אחרי כל מה שעברה האומה, אחרי מה שלמדנו במשך מאות שנים, האוקראינים לעולם לא יוותרו על עצמאותם".

הסירוב להפסקת אש

בתוך כך, זלנסקי לא מעוניין בהפסקת אש. בריאיון שהעניק בסוף השבוע לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" הזהיר נשיא אוקראינה מפני עצירת המלחמה כעת, ואמר כי הדבר רק ישחק לידי ולדימיר פוטין ורוסיה. לדבריו, רק החזרה מלאה של השטחים שרוסיה כבשה תוכל לסייע לסיום המלחמה.

זלנסקי בטוח כי עצירת המלחמה כעת, דבר שרבים ממנהיגי העולם רוצים מאוד שיקרה, על רקע עליות המחירים הגדולות, רק יאפשר לרוסיה וצבאה להתכונן לסיבוב הבא. "הם יוכלו לנוח, להכין מחדש את הצבא שלהם, ואז - בתוך שנתיים או שלוש - הם יכבשו עוד כמה מחוזות ויגידו שוב לעצור ולהגיע להסכמות".

נשיא אוקראינה הבהיר שהסיוע הצבאי שמעניקות לו מדינות המערב, כגון הסוללות המתקדמות שנכנסו לשדה הקרב רק בשבועות האחרונים, מסייע לו משמעותית בקרב מול הרוסים. "משלוחי הנשק המערביים כבר מתחילים להשפיע על הנעשה במערכה בדונבאס", אמר בריאיון.

"האבדות האוקראיניות ירדו לכ-30 מדי יום, לאחר תקופה ארוכה שבה עמדו על בין 100 ל-200 בכל יום. עד לאחרונה הצליחה אוקראינה לירות רק בין 1,000 ל-2,000 פגזים מדי יום לעומת 12,000 שיורים הרוסים, אבל עכשיו אנחנו מסוגלים לירות יותר מ-6,000 פגזים ביום, ומנגד רוסיה חווה חוסר גדול בתחמושת".

המודיעין הבריטי דיווח בשבת האחרונה כי 48 השעות האחרונות בסוף השבוע לוו בקרבות אינטנסיביים במיוחד באזור חרסון, והרוסים נאבקים לשמור על השליטה באזור באמצעות ירי ארטילרי כבד. למרות זאת, קווי האספקה של הרוסים לאזור עומדים כעת בפני סכנה של ממש, ופגיעה בהם עשויה להיות מכה אסטרטגית קשה ביותר לצבאו של פוטין, שנאבק לשמור על אחיזתו באזור.

בימים האחרונים גברו ההערכות במערב בנוגע לאפשרות של סיפוח אזורי הדרום לידי רוסיה. ההערכה היא כי בכוונת הרוסים לספח אותם מהר ככל האפשר, לפני מתקפת הנגד האוקראינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר