עוד לחץ על ישראל?

ביקר את פוטין: פוליטיקאי רוסי-יהודי נעצר

הפוליטיקאי הרוסי לאוניד גוזמן נעצר מוקדם יותר היום בתחנת רכבת תחתית ברוסיה לאחר שביקר את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. העילה הרשמית: לא דיווח בזמן על היותו אזרח ישראלי (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

לאוניד גוזמן, פוליטיקאי רוסי-יהודי, נעצר מוקדם יותר היום (שני) בתחנת רכבת תחתית במדינה לאחר שהיה מהקולות הביקורתיים נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

על פי עורך דינו של גוזמן, עילת מעצרו של הפוליטיקאי הרוסי היא "כישלונו ליידע את הרשויות מהר מספיק על האזרחות הישראלית שלנו."

גוזמן שימש כמנהיגה האחרון של המפלגה 'איחוד הכוחות הימניים', מפלגה בה היו חברים בעבר גם אנטולי צ'אוביס שנמלט מרוסיה, ובוריס נמטסוב שחוסל לפני 7 שנים סמוך לקרמלין.

לדעת פרשנים שונים הדבר בא ברקע לחץ רוסי כבד המופעל על ישראל בשל תמיכתה באוקראינה, ובשל כך עצרה את גוזמן, שכאמור מחזיק גם באזרחות ישראלית.

כזכור, בתקופה האחרונה העביר שגריר רוסיה בישראל מסרים לגורמים ישראלים, לפיהם הרוסים לא מרוצים ממינויו של יאיר לפיד לראש ממשלת המעבר של ישראל. כך חשף בשבוע שעבר ירון אברהם במהדורה המרכזית של חדשות 12.

לפי הדיווח, ההסתייגות הרוסית מגיעה בעקבות התבטאויותיו בעבר של לפיד נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה. עוד דווח כי גורמים ברוסיה טענו שהיות לפיד ראש הממשלה מייצרת קשיים ביחסים בין מדינות ישראל ורוסיה. משגרירות רוסיה בישראל נמסר: "מקווים שישראל תבחר בגישה חסרת פניות, מאוזנת ושקולה בנושא זה".

בשבוע שעבר דווח כי רוסיה פועלת להפסיק את פעילות הסוכנות היהודית בכל שטחה של רוסיה. השבוע צפוי דיון בבית משפט במדינה בנושא המשך פעילות הסוכנות היהודית - דבר שעשוי לפגוע קשות ביהדות רוסיה וביחסי רוסיה-ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר