ניסיון החייאה

שר החוץ האירופי: הזמן להסכם הגרעין אוזל

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, הודיע על טיוטת פשרה חדשה, במטרה להחיות את הסכם הגרעין של המעצמות עם איראן. המגעים כעת נמצאים בקיפאון (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ג'וזף בורל (צילום: שאטרסטוק)

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, הודיע אמש (שלישי) על טיוטת פשרה חדשה, במטרה להחיות את הסכם הגרעין של המעצמות עם איראן, שהמגעים סביבו נמצאים כעת בקיפאון, כשהאיראנים ממשיכים להפר שוב ושוב את סעיפי ההסכם הישן ומתקדמים לעבר פצצה גרעינית.

בורל קרא במאמר שכתב בעיתון ה"פיינשל טיימס" לצדדים לקבל את הטיוטה שמציעה את הסרת הסנקציות על איראן בתמורה לפשרות מצד איראן בכל הנוגע לתכנית הגרעין שלה. "הזמן לשחזר את ההסכם שבמסגרתו איראן הגבילה את תוכנית הגרעין שלה בתמורה להקלה בסנקציות אוזל. עכשיו הגיע הזמן להחלטות פוליטיות מהירות כדי לסיים את המו"מ בווינה על בסיס הטקטס שהצעתי", כתב שר החוץ האירופי.

האיראנים לעומת זאת, מציגים שלוות נפש ולא אצים לקראת חתימה על הסכם גרעין חדש. אחד מבכירי המשלחת האיראנית לשיחות בוינה, עלי בכר קאני צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אחרי 15 חודשים של משא ומתן אינטנסיבי ובונה בווינה ואינספור פגישות, הגעתי למסקנה שהמקום לפשרות משמעותיות נוספות מוצה. גם לנו יש רעיונות משלנו, הן במהות והן בצורתם, כדי לסיים את המשא ומתן", כתב הבכיר האיראני.

דובר מחלקת המדינה האמריקאית, נד פרייס, התייחס בתדרוך כתבים לטיוטה שפרסם בורל ואמר כי "אנחנו מבינים שהטקסט הזה מתבסס על המתווה שאנחנו האמנו בו כבר במרץ. אנו לומדים את השינויים שהוצעו על ידי האיחוד האירופי ונגיב להם תוך זמן קצר. אנחנו מקווים שאיראן תנצל את ההזדמנות שעמדה בפניה כבר לפני זמן מה. הזמן הוא המהות. תוכנית הגרעין של איראן דהרה קדימה, ולכן חזרה הדדית להסכם עדיפה לאינטרס הלאומי שלנו".

כזכור, פרשה ארה"ב מהסכם הגרעין בהחלטתו של הנשיא דאז, דונלד טראמפ שהשיב את הסנקציות על איראן וגרם לה לנזק כלכלי חמור. מאז למרות כמה ניסיונות להשיב את ההסכם, השיחות נמצאות במבוי סתום לאחר דרישת האיראנים להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור של ארה"ב, דרישה שהאמריקנים מסרבים לה, בשל התנגדות ישראל ומדינות המפרץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר