כוחות מוזרמים

דריכות שיא: נציגת ארה"ב בטייוואן, סין זועמת ומאיימת

מטוסה של יו"ר בית הנבחרים, הנחשבת לשלישית בבכירותה בארצות הברית, נחת במדינה המסוכסכת עם המעצמה סין • חשש במערב מתגובה; הנשיא ג'ו ביידן חורק שיניים (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' באב תשפ"ב | 02.08.22
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בצל המתיחות הגוברת בין סין לארצות הברית, יושבת ראש בית הנבחרים ננסי פלוסי נחתה היום (שלישי) בטיוואן - מדינה שסין הסמוכה אליה רואה בה כחלק ממנה וכמחוז מורד. בטיוואן מנסים לאורך השנים להציב מראה לסין ולראות איך הייתה נראית סין אם לא הייתה קומוניסטית.

פלוסי מגיעה למדינה המוכרת חלקית בצל ביקורת גואה, ולאחר שנים שבה היא מבקרת חריפה של סין. יצויין כי פלוסי היא השלישית בבכירותה בארה״ב ושלישית לנשיאות.

מדובר בביקור ראשון של בכירה בעלת דרג כה גבוה בטיוואן מזה רבע מאה.

גורמים בבית הלבן אומרים כי למרות שהנשיא ביידן לא מרוצה מהנסיעה, לא הייתה לו כוונה למנוע מפלוסי לנסוע, זאת על מנת שלא לפגוע בעצמאות הקונגרס.

במערב חוששים כי סין תנסה להגיב בחריפות, זאת בצל ניסיון של הנשיא שם להשיג ממפלגתו הכתרה לנשיא עד יום מותו.

למרות החשש מהשפעת הפוליטיקה הפנימית של סין, בסין הרגיעו הבוקר את הרוחות וטענו כי הם שומרים על ערוץ שיחות עם ארצות הברית.

עם נחיתת פלוסי בטאיפיי בירת טייוואן פרסם משרד החוץ של סין הודעה תקיפה: "הביקור מערער באופן בוטה את היסודות של יחסי סין וארה"ב - הגשנו תלונה רשמית לוושינגטון".

בנוסף, כדי להראות שגם איום צבאי נמצא על הפרק, פיקוד המזרח בצבא סין הודיע על פתיחת מבצעים צבאיים מסביב לאי טיוואן. מדובר בתרגילי אוויר וים, כולל תרגולת בירי ארוך טווח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר