מסר תוקפני באו"ם

האיום של הרוסים: 'המערב עלול להוביל למלחמה גרעינית'

רוסיה משגרת מסר חריף למערב, ונציגיה באו"ם איימו כי "התוקפנות הישירה של מדינות המערב על הפלישה לאוקראינה - עלולות להוביל לשימוש בנשק גרעיני במלחמה". במערב חוששים (אקטואליה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אולם עצרת האום (צילום: שאטרסטוק)

הרוסים שיגרו מסר חריף למערב ונציגיהם באו"ם איימו הלילה (רביעי) כי "התוקפנות הישירה של מדינות המערב על הפלישה לאוקראינה - עלולות להוביל לשימוש בנשק גרעיני במלחמה".

מנגד, ניסו הרוסים קצת להרגיע את האיומים באמצעות נציגם בוועידה למניעת הפצת נשק גרעיני, אלכסנדר טרופימוב שאמר כי הטענות בדבר רצונה של רוסיה לעשות שימוש בנשק גרעיני מנותקות מהמציאות וכי הם יעשו שימוש בנשק גרעיני רק אם יחושו איום קיומי.

האיום של רוסיה מגיע לאחר שנשיא המדינה, ולדימיר פוטין, הבהיר כי "אסור לפתוח במלחמה גרעינית, מכיוון שאין מנצחים במלחמה כזו". זאת מלבד הסיכון שבשימוש בנשק גרעיני קרוב כל כך לגבולותיה של רוסיה.

אתמול הזהיר מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, כי האנושות נמצאת "רק טעות חישוב אחת מהשמדה גרעינית", לדבריו, העולם עומד בפני איום "שלא נראה מאז שיא המלחמה הקרה".

כמו כן, מזכיר המדינה האריקני, אנתוני בלינקן הזהיר בנאומו באו"ם, מכך שצפון קוריאה מתכוננת לערוך את הניסוי הגרעיני השביעי שלה. בלינקן אמר כי ארה"ב מוכנה לדון על הפחתת האיום הגרעיני עם כל מדינה שמחזיקה בנשק גרעיני, כולל סין.

בנאומו, בלינקן התייחס גם להסכם הגרעין עם איראן, וטען כי היא לא מעוניינת לחזור להסכם. "חזרה להסכם הגרעין של 2015 תהיה התוצאה הטובה ביותר עבור ארה"ב, איראן והעולם", אמר בלינקן, כשהוא מתייחס להודעת שרי החוץ של המעצמות על כישלון השיחות וחוסר הרצון האיראני לחזור להסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר