חשש מאסון גרעיני

אוקראינה תוקפת בדרום: "פרצנו את קו ההגנה של הרוסים"

שעות אחרי פתיחת המתקפה הנגדית האוקראינית בדרום, הנשיא זלנסקי מדווח על התקדמות וקורא לכוחות הרוסים לסגת ולחזור לביתם (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
טנקים רוסיים (צילום: shutterstock)

המלחמה באוקראינה: בנאום סוער שנשא הלילה (שלישי) הבטיח ולדימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, "לרדוף" אחר כוחות צבא רוסיה הנמצאים בדרום המדינה. "הכובשים חייבים לדעת", אמר זלנסקי, "שאנחנו נרדוף אותם עד הגבול, הגבול שלנו, קו הגבול לא השתנה".

את דבריו אמר זלנסקי שעות לאחר שהחלה מתקפת הנגד של האוקראינים במחוז חרסון אותו כבשה רוסיה בתחילת המלחמה. לדברי זלנסקי, הצבא האוקראיני מצליח להשיב לידיו את השטחים שנלקחו ממנו.

במוסקבה לעומת זאת טוענים שאין כל סכנה לריבונות הרוסית על האזור וכי המתקפה היא "פייק שאותו מאמצים ברצון רב כלי תקשורת מערביים". על המתקפה בחרסון אמרו הרוסים כי הייתה "כישלון חרוץ".

זלנסקי הוסיף ואמר בנאומו: "אם הם לא ישמעו את דברי, הם (החיילים הרוסיים) יצטרכו להתמודד עם מגני המולדת שלנו, שלא יפסיקו להילחם עד שישחררו את כל מה ששייך לאוקראינה".

לדברי היועץ לראש לשכת נשיא אוקראינה, מתקפת הנגד האוקראינית תהיה "איטית" אבל מתוך מטרה "להשמיד את האויב".

גורם בכיר בפנטגון טען אמש כי רוסיה מתקשה לגייס חיילים חדשים למלחמה, בשל שלל סיבות.

בתוך כך, גורמים בממשל ביידן אמרו היום ל-CNN כי להערכתם רוסיה קיבלה מל"טים מאיראן על מנת להשתמש בהם במלחמה. ב'וושינגטון פוסט' דווח כי הרוסים מאוכזבים מן המלטים, אותם הם מכנים "ציוד לא מקצועי עם שורה של כשלים ותקלות טכניות".

גורם אמריקני שעוקב אחר הידידות המשותפת בין שתי המדינות אמר: "המערכות של המל"טים סובלים משורה של באגים, הרוסים אינם מרוצים ממה שהם קיבלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר